måndag 27 februari 2012

Några timmar utomlands

23/2 Jag gick upp lite tidigare än vanligt på torsdagen eftersom mitt hår blir lite lustigt när jag duschar på kvällen och jag ville vara fin så jag hade planerat att duscha på morgonen istället. Planen för dagen var att åka till Oslo på kundbesök.
Jag kollade mailen på telefonen eftersom jag ju inte skulle till kontoret denna dag och det första jag såg är ett mail från Finska Flygvapnet där de gratulerade till vår nya prinsessa... Hoppsan, jag visste visserligen att de skulle ha barn, men inte visste jag att det var dags så snart.
Jag duschade trots att det kändes som om jag skulle frysa ihjäl och sen åkte jag och hämtade kollegan T och sen lämnade vi Turre till pappa.
Strax senare var vi på Arlanda och parkerade bilen, sen gick det kvickt att checka in och komma genom säkerhetskontrollen.
Vi hann till gaten precis lagom för att boarda och sen hade vi gott om plats på planet.
Det tog ett tag att komma iväg, det var något problem, men sen när vi väl kommit iväg tog det ju bara c:a en timme att komma till Oslo.
Väl på plats handlade T kaffe åt oss på Starbucks på Gardermoen medan jag hämtade ut hyrbilen och sen åkte vi iväg mot Sjukhuset. Jag hade tagit med mig min navigator så det var enkelt gjort att hitta dig och vi kom rätt lagom och A kom och öppnade åt oss just när vi undrade hur de skulle få veta att vi stod utanför dörren då det inte fanns någon ringklocka.
Vi tog en kaffe och hade vårt planerade möte och dessutom en trevlig pratstund sen tittade vi på helikoptern och kollade hur våra grejer skulle kunna fungera i den.
Nu när det är vinter har de faktiskt snöskor på helikoptern också.
De är ju en ambulanshelikopter men man vet ju aldrig var de kan behöva landa. Efter vårt möte tog vi en snabb och väldigt sen lunch på McDonalds, kan ni tänka er att en Mc Feast Meny kostar 82:- och då snackar vi norska kronor så det motsvarar väl ungefär 90:- svenska... Sen blev det riktigt bråttom till flygplatsen, vi sprang kvickt in på tax freen och vi hann återigen precis i tid till avgången. T slog vad med mig om vem som skulle somna först på planet och det var förstås jag, såna ställen har jag visst inga problem alls att sova på... och bara 45 minuter senare landade vi på Arlanda och eftersom vi inte hade något bagage satt vi i bilen knappt 20 minuter efter att hjulen tagit i backen. På vägen hem handlade vi sushi till mig och mötte upp pappa ute som var på promenad med hundarna och sen skjutsade jag hem T.
Jag eldade så det blev behaglig temperatur inne och sen somnade jag på soffan men vaknade med fruktansvärd kramp i båda benen och fast jag till slut gick upp och stretchade och fixade och donade tog det drygt 15 minuter innan det släppte, man känner sig så maktlös.
Sen tog jag uti med disken och gjorde deg till pannbröd och så tittade jag på Vänner och pratade med Ju i telefonen och vi bestämde oss för att åka ut till torpet med ungdomarna eftersom det inte blir nåt annat kul för dem det kommande sportlovet.
Senare på kvällen fick jag kramp i ena benet igen, jag vet inte vad det kommer sig av, normalt får jag bara det om jag är extremt kall eller extremt trött.

Inga kommentarer: