söndag 12 februari 2012

Vilken jävla skitdag

9/2 Jag gick upp klockan 5.30 på torsdagen och gjorde mig i ordning och vi åt en snabb frukost och så tog vi en taxi till tågstationen. Strax före klockan 8 satt vi på tåget mot Middlesborough och nästa möte. Jag hade försökt få tag i J som vi skulle till hela veckan men inte fått tag i honom och har man bestämt nåt och inte hör nåt annat då står det ju fast, eller hur? När vi kommit halvvägs dit det vill säga hade rest i nån timme ungefär så får jag ett sms av honom att han inte fått svar på sina mail och därför är bortrest under dagen... Jag blev så jävla arg! Om någon inte svarar på mail när de reser så kan man ju anta att det inte har fått dem eller att man inte fått deras svar eller? Då ringer man och om man fortfarande inte får tag i någon på telefon eller sms då håller man mötet. Jag struntade i att svara, jag visste att jag inte skulle klara av att vara brittiskt artig och vi hade ju andra problem att ta itu med. Inte nog med att jag sovit runt 3 timmar, jag hade också dragit D iväg över halva England för att träffa någon som inte ens tyckte att vi var värda ett telefonsamtal... Nu gick D iväg och pratade med konduktören för att se hur vi lättast kunde ta oss från London ifrån där vi var. Vi skulle gå av nästa stopp och ta tåget tillbaka, nya biljetter var vi tvungna att köpa också. Sagt och gjort, vi åkte helt enkelt tillbaka hela vägen till Liverpool och sen tog vi tåget till London därifrån. Nu köpte vi första klass biljetter så att vi skulle kunna jobba under tiden så att vi åtminstone kunde få något gjort. Det var förvånande bekvämt att resa med tåg i första klass, kanske är Virgin bättre än andra också? Vi fick i alla fall lite gjort på vägen och slapp frysa och så fick vi en macka och kaffe också.Vi kom in till ;London Euston och tog tunnelbanan till Leicester Square och gick till mitt hotell, trodde jag... Tydligen hade jag inte bokat in mig på det hotell jag trodde, jag hade ju varit så stressad den dagen då jag bokade allt och nu kunde jag inte hitta mina resehandlingar och bokningsbekräftelser. Slutligen ringde tjejen i receptionen till de jag bokat med och tog reda på vart jag skulle, jag skulle till ett helt annat hotell. Tyvärr måste jag erkänna att jag vid det här laget var trött och förvirrad och kanske inte särskilt trevlig mot den stackars tjejen som gjorde allt för att hjälpa mig. Det var ju inte hennes fel att jag var så förvirrad att jag inte ens visste vart jag skulle, hon försökte ju bara hjälpa till.
Efter en massa virrande och några frågor till arbetare på vägen så hittade vi slutligen nästan fram, det visade sig vara två delar av samma hotell och vi fick hjälp med väskorna över gatan till det andra hotellet (Radisson Leicester Square) och sen var vi på rätt ställe. Det visade sig ligga precis PÅ Leicester Square och trots att jag varit där så många gånger har jag inte ens sett hotellet. Jag checkade in och sen lämnade vi alla väskor på mitt rum, D skulle bo på flygplatsen på ett hotell där eftersom han skulle åka hem så extremt tidigt nästa morgon.
D lånade min internetuppkoppling och skickade ett par mail och sen gick vi för att äta en sen lunch. Vi gick till China Town och jag introducerade D för Dim Sum och Won Ton nudelsoppa som jag ju älskar och sen gick vi mot Piccadilly Square och gick in på Lillywhite's där jag köpte två huvtröjor varav en som var av jättetjock fleece, jag frös ju fortfarande och den såg så varm och skön ut. Jag köpte också en baseballjacka som kanske inte passar mig, jag vet inte riktigt, men D sa att den var bra och den kostade bara 200:- så jag tyckte att det var värt risken. Jag köpte också två t-shirtar. Allt gick på totalt runt 500:-. Det är ett tips att gå dit när ni är i London.
På väg genom stan hittade vi en Gayclub som hette KuKlub vilket vi tyckte var rätt kul.
Vi hittade ett ställe som sålde munkar så vi köpte en varsin och åt den snabbt för det var iskallt därinne, de hade dörrarna vidöppna. Vi var ständigt förvånade över hur de kunde jobba i kylan de har inomhus överallt.
Vi gick in på en pub jag känner till precis runt hörnet från Piccadilly och jag tog en cola. Sen var vi helt slut båda två och vi gick tillbaka till mitt hotell, D tog sina väskor och åkte mot flygplatsen och jag sov middag, jag var helt slut.
Min kompis P hörde slutligen av sig och sa att han haft en rutten dag och var sur och grinig och inte skulle komma in till London för att äta middag med mig. Ja, min skitdag blev ju inte bättre av det...
Nån timme senare tvingade jag mig själv att gå ut och möttes av snöfall, jag frös så jag skakade och gick runt och funderade på vart sjutton jag skulle gå och äta och slutligen hamnade jag på The Golden Pagoda där vi ätit lunch och där jag oftast hamnar när jag är i China Town. Min och systersonens favoritställe håller de visst på och bygger om, det var stängt.
En bra regel är att gå till de restauranger som inte ser så mycket ut för världen och som har låga priser och att inte välja buffé.
Jag kunde inte motstå att än en gång ta en won ton soppa, jag har saknat det sedan jag kom hem från Singapore och det smakar likadant i China Town som där.
Sen promenerade jag runt i snöfallet en stund, det snöade mycket, men det syns inte riktigt på bilderna.
Jag köpte en carrot cake på Costa och gick sen tillbaka till hotellet, det gick inget bra på Odeon bion i alla fall. Sen tappade jag upp ett varmt bad och packade mina väskor mer omsorgsfullt och se där, där låg ju mina resedokument bland alla jobbmapparna. Sen låg jag i badet tills jag blev för varm och sen duschade jag och kände mig äntligen genomvarm för första gången på 4 dagar. Det här hotellet hade faktiskt badrockar också så det kändes lyxigt.
De håller på och bygger om hela Leicester Square inför OS i sommar och utsikten framför hotellet var ju inte så fin, men när allt  är klart blir det nog bra. Men då har man nog inte råd att bo där, jag kan tänka mig att det var så billigt just för att det byggs så mycket runt hotellet.
Jag smakade på min carrot cake men insåg snabbt att det var nötter och russin i den, bläää. Jag kastade det mesta och sen gick jag och lade mig, varm, nöjd och färdigpackad.