måndag 20 februari 2012

Kevlarkalsonger skyddar det allra heligaste

17/2 På fredagen hade vi ett möte på jobbet om lite nya produkter vi blivit presenterade när vi var i Cardiff. Vad sägs om splittersäkra kalsonger? Tanken är främst att de ska användas i Afghanistan. När soldaterna kliver på minor blir de främst skadade just där och det är livshotande eftersom lårartärer och andra viktiga saker ligger just där, det är alltså inte en lyx och tanken är inte att främst skydda killarna från att stympas utan faktiskt att rädda deras liv. Jag åkte jag direkt från jobbet till Ica för att se vad avin jag fått var, jag var väldigt nyfiken. Jag hade ju glömt att biljetten till Grand National skulle skickas med Rekommenderat Brev, det var den som kom. Känns lite häftigt, att jag sen kanske inte har så mycket nytta av tipsen som råder till försiktighet med alkohol under dagen och där de tipsar om hur man dricker vettigt.
Jag skulle hellre fått tips om hur man ska klä sig. Jag antar att klänning är närmast ett måste, hatt verkar man inte behöva ha där jag kommer att vara, kanske har inte tjejerna klänning där heller? Jag vill ju inte se ut att vara på fel ställe. Nu ska jag bara meddela D som bor i Liverpool vilken typ av biljett jag köpt så får vi hoppas att hon också köper en så vi kan gå tillsammans.
När jag kom hem hittade jag bevis på att Judas är en mördare, han hade visst råkat ta med sig delar av sitt offer in till matskålen.
Jag fredagsstädade lite halvhjärtat och gjorde en deg till pannbröd. Den skulle delas upp till 12 stycken bollar som kunde bakas ut till brödkakor. Jag gjorde bollarna och lade de flesta av dem i en påse i kylen, så kan man grädda lagom många bröd åt gången istället för att äta sega, torra bitar.

Ännu en av mina naglar gick sönder på eftermiddagen, de går sönder så konstigt, bara splittar iväg en bit och så får jag riva av nageln eller fila ned den ordentligt.

Resten av kvällen tog jag det rätt lugnt och tittade på Numb3rs.





Inga kommentarer: