måndag 6 februari 2012

Lagen om alltings jävlighet

3/2 På fredagen var det tänkt att bilen skulle in på service med förstås... lagen om alltings jävlighet går inte att bryta, nu startade ju förstås inte bilen fast det "bara" var -13 dagen till ära. Där stod jag helt handfallen, jag hade ringt kollegan P och han hade pratat med en annan kollega och hon hade lovat att hämta mig på verkstaden. Nu fick jag istället ringa pappa eftersom jag tänkte att han kunde komma och häjlpa mig så att jag kunde starta bilen med hjälp av hans bil och startkablar, inte en granne såg ut att vara hemma. Jag ringde till verkstaden och fick sitta i telefonkö en bra stund, jag ville se om det var någon idé att ta med en bil som behövde mer än vanlig service eftersom de inte hade så mycket tid just denna dag och vi bestämde oss för att skjuta upp det tills jag kommer hem igen. Nu ringde jag brorsan som hört av sig medan jag pratat med verkstaden och sen ringde jag kollegan som ordnat med hämtning, slutligen ringde jag pappa för att se om han var på väg och så fick vi helt enkelt skjuts till jobbet istället.
Dagen var fruktansvärt stressig, det var ju en massa som behövde göras nu när jag ska vara ifrån kontoret en hel arbetsvecka, det var leveranser, planering, överlämningar, certifikat, packning, reseplanering, offerter och en massa mail som skulle besvaras. Brorsan försökte hjälpa mig att komma igång med den nya telefonen och fixade och donade och trodde att han nu lyckats få in mina kontakter i den så att jag kunde börja använda den, men det visade sig senare på kvällen att bara 12 kontakter fanns i telefonen och det var nog de jag hade lyckats få dit själv faktiskt. Jag kom inte från jobbet förrän strax efter 15 men det var bättre än jag befarat.
På kvällen pratade jag med G i telefonen i 2 timmar tills batteriet tog slut och min arm domnade bort.
Vi pratade om ditten och datten och han beklagade sig på en massa saker och sen gav han mig råd om min dator.
På eftermiddagen hade jag förresten kommit på att vi bokat boende för en natt för lite under den kommande veckan, hade det gått illa hade vi väl fått sova på varsin bänk på en station. Hur kan två intelligenta ingenjörer missa att det är 4 nätter på 5 dagar?
Nu hade jag i alla fall bokat även detta och skrivit ut alla resehandlingar och bokningsbekräftelser.
Jag åt edamame till middag och eldade som sjutton hela kvällen men det blev inte varmare än runt 19,5 grader för jag engagerade mig inte så mycket efter att jag slutat frysa.
Jag sov middag en stund och sen tittade jag på Numb3rs resten av kvällen på DVD.

Inga kommentarer: