söndag 12 februari 2012

Det är långt till Cardiff

6/2 På måndagen gick jag upp och duschade och sminkade mig bara lite lätt. Sen åkte jag till jobbet för att lämna Turre och firmabilen och för att skriva ut ett mail åt D. Jag hällde kvickt i mig en kopp kaffe medan jag startade datorn och skrev ut mailet. Sen skjutsade brorsan mig till Arlanda så att jag var där i god tid före avgång. Jag och D hade inte pratat nåt om när och hur vi skulle ses på Arlanda, han flög ju in från Gotland, men det brukar ju lösa sig. När jag ringde hade han precis landat och skulle ta sig till Terminal 5. Jag bestämde mig för att försöka checka in oss båda under tiden. Det visade sig inte vara några problem men som et tydligen brukar vara när vi ska resa någonstans så hamnade vi på varsin ände av planet... Men jag droppade min väska och frågade om de kunde hjälpa till att flytta mig, jag visste att det fanns en ledig plats bredvid D. De fixade det enkelt och sen när D kom lämnade han sin väska och så tog vi oss mot säkerhetskontrollen.
Sen kom vi fram till att vi skulle gå till Loungen, vi har ju båda såna kort som gör att man kommer in i några utvalda lounger och vi tänkte att vi skulle utnyttja dem. Vi åt frukost därinne och sen gick vi till planet och så var vi iväg. Eller inte riktigt... det var dimma på Heathrow och det innebar att vi var nästan 1 timme sena från Arlanda, annars hade vi bara fått cirkla runt ovanför London istället.
Nu fick vi alltså boarda och sitta och vänta för att kunna säga att vi var klara att åka, annars kunde vi ha fått väna längre.
När vi väl kom iväg somnade jag så som jag brukar göra när jag flyger och pratade lite med D och killen som satt på andra sidan.
När vi kom fram till London var klockan ungefär 14 och vi gick till tåget som tog oss in till Paddington Station. Där köpte vi biljetter som skulle ta oss till Cardiff. D köpte ett par hamburgare på Burger King och jag köpte lie sushi på YoSushi, sen köpte jag en latte och en munk att ta med också.
När vi kom på tåget var det jättetrångt och de enda platser som var tomma var de som var reserverade... Slutligen bad jag en kille att flytta sin väska så att jag kunde klämma mig ned bredvid honom, men äta min sushi kände jag inte för inklämd bredvid nån jag inte kände.
Ett par stopp senare smsade jag och D till varandra och det visade sig att platsen bredvid hans i den andra vagnen nu var ledig, så jag släpade mig och alla mina påsar och datorväskan till nästa vagn, strax senare var D snäll nog att hämta min resväska.
Sen tog jag mig tid att äta min sushi.
När vi kom till Cardiff tog vi en taxi till hotellet St. David som var riktigt trevligt och jag vilade en stund medan D tränade. Sen gick vi en promenad för att hitta någonstans att äta och hittade en Italiens restaurang som var riktigt trevlig. De vitlöksstekta champinjonerna jag åt till förrätt var jättegoda, pastan jag åt till varmrätt var sådär.
Sen gick vi tillbaka till hotellet och gick och lade oss, det hade varit en lång dag.
På väggen i badrummet satt en underlig "rumptavla", udda val kan man tycka...