måndag 13 februari 2012

Fantastiskt, jag fick en ny!


10/2 På fredagen gick jag upp rätt så tidigt, dehade inte ens fått klart frukosten i matsalen ännu. Men de serverade mig kaffe och toast så jag var nöjd ändå. Sen hämtade jag mina väskor och checkade ut och så gick jag till tunnelbanestationen runt hörnet. Badet jag tagit kvällen innan höll mig fortfarande behagligt varm. Tunnelbanan går även ovan mark när man kommer ut ur London och det var rätt mycket snö faktiskt, så såg det inte ut dagen innan.
Det tar ungefär 1 timme med tunnelbanan till Heathrow och när jag kom dit checkade jag in och lämnade väskan och sen gick det av bara farten. Det var en rätt lång kö in för att visa pass och biljett före säkerhetskontrollen men killen som satt i den luckan där de som har förtur får gå vinkade fram mig och sen antagligen på grund av det hamnade jag i en väldigt kort kö till säkerhetskontrollen också. Jag hann inte ens ta upp dator och sånt för det var mina tur direkt då jag kom fram så de i röntgen fick vänta lite på mig. Fast det gjorde ingenting, jag hade ingen i kö efter mig, alla andra stod i långa köer längre bort.
När jag kom in i hallen gick jag raka vägen till elektronikhandeln där jag köpt min kindle och de tittade på den i ungefär 5 minuter och sen frågade de om jag provat det ena och det andra och sen fick jag en ny... bara sådär! De skrev ett nytt kvitto och så och nu gäller garantin ett år även på denna. Men de lurade på mig en försäkring som räcker i 3 år och då får man en utbytes kindle eller motsvarande om det kommit nya modeller oavsett vad som hänt med den även om den är krossad.
Jag var alltså rätt nöjd med bemötandet och gick nöjd därifrån.
Sen åt jag lite sushi för nu var det lunchdags och sen var det dags att gå till gaten och när jag kom dit var jag en av de sista att gå ombord. Det visade sig att jag hade 3 säten för mig själv, fast det är inte lika mycket värt på en så kort flygningen som det är på en lång. Folk skulle titta rätt konstigt på en om man lade sig ned och sov tror jag. Men sov gjorde jag om än sittande och det kändes som om jag var hemma i ett nafs.
Pappa stod och väntade på mig när jag kom ut ur ankomsthallen och vi gick ut till bilen och han körde mig hem. Turre var glad att se mig och jag att se honom. Pappa hade med sig en batteriladdare till bilen så som jag bett honom och vi satte batteriet på laddning innan han åkte.
Jag gick in och tände i kaminen och sen sov jag middag med katten och hunden liggande på mig, mysigt att ha dem omkring sig igen.
Jag tog det lugnt resten av kvällen. Jag åt knäckemackor med keso och tomat till mellanmål, det var gott och ser ju så fräscht ut också.
Jag bakade bröd till helgen också, skönt att ha det gjort.
Jag hade haft en underlig känsla i halsen under flygningen och nu var halsmandlarna jättesvullna, gissade att det var en förkylning på gång så jag tog såna där Esberitox.

Inga kommentarer: