torsdag 18 augusti 2011

Hej Australien

På torsdagen gjorde jag åter en smoothie till frukost och tanken var att den skulle bli tunnare så jag hade lite mjölk i den, men se det hjälpte inte mycket, får nog tunna ur den ännu lite mer nästa gång.
På lunchen gick jag K, X och Turre en promenad på några kilometer, K är lång och X är kort, så jag som är mitt emellan såg till att K saktade ned lite och X ökade farten och sen hamnade vi i ett tempo som var ganska bekvämt för oss alla och vi hade nog kunnat gå nästan hur långt som helst så.
På kvällen ringde G och vi paratde en stund men just då höll jag på att laga middag så vi lade på ganska snart. Jag hade tinat rensad, grillad kyckling eftersom jag försöker ordna lite plats i frysen. Nu är ungefär halva frysen fylld med bär, vinbär, blåbär och de jag köpte på Axfood på tisdagen (björnbär och jordgubbar). Dessutom är det en hel del grönsaker där, jag köper en massa fysta grönsaker men sen slutar det med att jag använder färska istället och de frysta ligger där i månader, ibland år...
Nu skar jag upp kycklingbitarna, lök, champinj
oner och cocktailtomater, och tog fram salt, peppar, ruccola, creme fraishe och riven parmesan. Sen fräste jag löken och champinjonerna, lade i kycklingen och sen tomaterna och så hade jag i creme fraische, salt, peppar och parmesan och sen fick det puttra en stund medan jag kokade lite råris.
Precis före servering rörde jag ned ruccolan men då hade jag redan tagit pannan från spisen, man vill inte att ruccolan ska koka.
Det blev riktigt gott faktiskt, men ska jag vara ärlig hade det nog varit godare vegetariskt eller åtminstone med färsk kyckling istället för grillad. Jag tycker att kyckling eller kött i allmänhet får en konstig smak när man värmer upp det så där.
På kvällen såg jag de sista avsnitten av M*A*S*H och det är någon slags blandad känsla när en serie avslutas tycker jag, bitterljuv på nåt sätt.
Lagom tills jag skulle gå och lägga mig hade H i Australien messat mig på Facebook och undrade om jag kunde chatta med M en stund. Sagt och gjort, jag och M chattade en stund om presenter hon vill skicka med S på fredag när hon ska hit och jag fick mäta mitt huvud åt henne och så ska vi hoppas på att pappa har samma mått eftersom hon tänkte skicka en hatt till honom. Jag bad henne skicka ett hemgjort fat till mig och det lovade hon att göra. Det känns så konstigt att ma kan chatta i realtid så där, jag antar att jag är gammal när jag tycker att det är så häftigt. men nog är det coolt att inse att M sitter i Darwin och jag hemma och pratar precis nu och då.
När vi chattat insåg jag att det bara är ungefär en vecka tills S kommer och att han således åker om ungefär 2 veckor... Jag måste verkligen beställa fotoböckerna nu om jag ska kunna skicka med henne en till m och H. Alltså beställde jag 2 fotoböcker från Printlife. Jag hade redan designat böckerna tidigare men jag är så pank just nu att jag inte beställt dem än. Men om jag ska slippa skicka den med posten till jul så är det lika bra att göra det nu så S kan ta med sig den hem till M och H.

Inga kommentarer: