onsdag 17 augusti 2011

Lady Mix-a-Lot

På jobbet fortsatte jag att försöka få ordning på vad som ska göras och det visade sig inte vara alldeles för mycket ännu så på eftermiddagen åkte jag till Axfood snabbgross i Solna och handlade till jobbet. Vi hade nästan helt slut på Wasa Sandwich och risken är att folk äter glass istället när de är hugriga då. Jag handlade lite såna mackor till mig själv också, det är bra att ha hemma som mellanmål att ta med sig när man åker någonstans. Jag köpte också en stor påse med frysta björnbär och en med jordgubbar, tanken vara att ha dem till smoothies. På vägen hem stannade jag på Ica och köpte kräftor. Konstigt att jag är så sugen på kräftor hela tiden, är det för att det är säsong?
När jag kom hem gjorde jag en provsmoothie och den blev helt okey. Jag tog kokosmjölk, jordgubbar, björnbär, turkisk yoghurt, kardemumma, vaniljsocker, ½ persika. Efter att inte ha kunnat använda min mixer på nästan 1 år och trott att den var död, såg jag plötsligt små symboler ritade på sidan och insåg att man måste sätt ditt skålen helt rätt annars startar den inte. Men attans vad små symbolerna var...
Sen städade jag upp lite och diskade och så tömde jag badtunnan.
Vid 20 ungefär kom S som jag var ute med i lördags och fikade och gav mig pengar hon tyckte att hon var skyldig mig efter den kvällen. Vi var inte riktigt överrens om det, men jag är jättepank just nu så jag tackade henne.
Vid 22 ungefär tog vi hennes bil och åkte till OKQ8 för att köpa snus och cigaretter och sen åkte hon hem efter att ha lämnat av mig och Turre hemma. Sen när hon hade åkt åt jag mina kräftor i godan ro och tittade på M*A*S*H.

Inga kommentarer: