tisdag 2 augusti 2011

Vad hände med mig och Kathleen?




På måndagen var det åter dags för jobb efter en alldeles för kort semester, men det är sånt man får stå ut med om man tar semester under resten av året, jag har trots allt redan haft 7 veckors semester totalt nu under 2011...
På kontoret var jag helt ensam och satte igång med att nysta i vad som ska göras och vad man faktiskt redan har gjort innan man gått på semester. Det är underligt hur fort hjärnan lägger ned arbetet under semestern, man får titta igenom pappersarbetet snarare än att försöka komma ihåg vad som hänt. På eftermiddagen fick jag sms från systersonen som undrade om vi skulle ha filmkväll och det bestämde vi oss för att ha. Han lovade att fixa nudlar till middag.


Först tog jag tag i en del panikgrejer som till exempel att vattna blomlådor och krukor, göra rent verandan, fylla på badtunnan, diska och sätta igång en maskin tvätt. Sen gjorde jag varsin frappé till oss och vi drack den och åt ett par kex medan vi tittade på 80-talsfilmen Den Vilda Jakten på Stenen. Där har vi för övrigt ett annat exempel på åldrande skådisar. Michael Douglas som nu är 67 år gammal spelade rollen i denna film som 40-åring, Kathleen Turner var då 30 år gammal, hon är alltså 57 år gammal idag. Om man tittar på före och efter bilder undrar man ibland vad som hänt Kathleen... Hon har visserligen gått upp i vikt vilket är väldigt ovanligt i Hollywood men det är inte det stora problemet. Hon har uppenbarligen genomgått en handfull inte särskilt lyckade ansiktslyftningar, hon ser ju sjuk ut. Inte nog med det, hon ser så underlig ut att hon redan som 47-åring fick spela Chandlers PAPPA i Friends.... jag menar, något måste ha gått fruktansvärt snett.


När vi sett klart filmen satte S igång att göra nudelsoppa åt oss och den blev riktigt, riktigt bra. Han bestämde sig för att ha i nudlar i olika färger som jag hittat på Asian Market till extrapris. Det var först senare som vi insåg att det blev en regnbågssoppa och vi bestämde oss för att det var en hyllning till Prideveckans öppning.


Sen ville S att vi skulle se Hot Chick, det är en jättelarvig och riktigt kul tonårskomedi och jag gillar den. Jag följde Quiz-Ls regler om att den som lagar mat slipper diska, så jag diskade kvickt upp efter middagen, men sen när jag serverade glass till efterrätt tvingade jag S att diska, så här glad blev han då...Senare på kvällen ville grannen M att jag skulle komma ut och snacka lite, hon hade föreslagit att vi skulle se Robin Hood på Vaxholms Kastell innan den stänger efter helgen. Vi kom överrens om att hon skulle fixa biljetter till fredag.


När vi sett klart den andra filmen skjutsade jag S hem och sen ringde jag Ju som jag lovat. Vi pratade i 3 timmar tror jag och plötsligt hade vi bestämt att vi skulle gå en vindsurfingkurs onsdag och torsdag denna vecka och sen hade vi plötsligt bokat och betalat också. Jag vet inte riktigt hur det gick till, jag tror hon sa att hon ville göra det, jag sa att det lät kul och sen sa jag plötsligt att jag skulle hänga på... Nu är jag jättenervös, jag vet inte om de ens har våtdräkter som jag får på mig och om jag är stark nog för att vindsurfa, men det lär jag snart bli varse.

Inga kommentarer: