onsdag 31 augusti 2011

Ännu en full dag

På onsdagen hade jag min nya Dolly T-Shirt på mig till jobbet, S köpte den till mig på Globen. Jag hade gärnat vela ha en dam t-shirt istället för en vanlig rak modell, men de som fanns var inga fina och det fick bli en med turnénamnet och turnéstäderna på, det är roligare. Ingen lade märke till den men jag visade den för ett par personer, de var dessvärre inte särskilt imponerade, jag som var så stolt... Jag fick iväg det jag skulle från jobbet och så och vid 16 åkte jag hem. Då var S inte på väg från stan än så jag åkte hem och tog chansen till en tupplur. En timme senare när jag smsade henne var hon på väg till Väsby på tåget så jag hämtade henne på stationen. Jag hade tagit en macka på vägen och hade en med till henne. Sen blev det bråttom vill jag lova. Vi hade varit tvungna att tanka på vägen hem och det tog längre tid än förväntat eftersom jag var tvungen att ta kassabetalning. Jag hade en värdecheck från OKQ8 och det var sista dagen att använda den. Vi var hemma vid 18.30 och vi skulle hämta mamma och pappa 19.15... Vi skulle då ha hunnit duscha, sminka oss, fixa håret och klä oss. Vi satte en väldig fart och var faktiskt på plats bara 5 minuter sena. Jag hade satt på mig klänningen S gett mig när jag blev helt kär i den. Det var hennes men hon har aldrig använt den.
När mina föräldrar kom ut åkte vi mot stan. Tanken var att ta en drink på Tudor Arms innan vi fortsatte för sen middag på Gondolen. S hade inte lyckats få ett tidigare bord än 21.00 eftersom vi bokade så pass sent. Pappa har aldrig varit på Tudor medan mamma spelat quiz med oss ett par gånger. Jag fick chansen att presentera dem för flera ur personalen och bland stammisarna och de var nöjda och tyckte att Tudor var precis så trevligt som jag sagt att det är.
Sen åkte vi till Gondolen var precis i tid och hittade parkering nästan precis utanför dörren. Sen hade vi en jättetrevlig middag med fin utsikt, god mat och en fantastiskt trevlig kypare. Han visade sig vara grek och vi snackade om Grekland och lite sånt en stund. Jag valde Kalix Löjrom till förrätt och det var fint, fint. Till varmrätt valde jag Grillad Öring med DillHollandaise och så bad jag om färskpotatis istället för nån typ av potatisterrin eller vad det var, sånt gillar inte jag. Maten var helt okey, men jag har ätit bättre på Gondolen tidigare. Jag fick med mig en doggybag med mina rester, det var hälften kvar. För en gångs skull tog jag faktiskt efterrätt, vaniljkokta jordgubbar med maräng, lemoncurd och vanlijglass. Det var gott men väldigt, väldigt sött. Till det tog jag en latte. Ingen större risk att jag skulle ha svårt att sova efter den här veckan...
Vi var hemma vid midnatt och efter att ha släpp av mamma och pappa satt jag och S i soffan och snackade en stund, men sen började vi gäspa ikapp och nästan somna där vi satt, så vi gick och lade oss. Men då hade klockan hunnit bli 1.30...





1 kommentar:

JCMAS sa...

Åh, vad mysigt! Och kalixromen på Gondolen... MUMS!