måndag 1 augusti 2011

Söndagskörare gör mig galen!

På söndagen gick jag upp 8.30 för att vara säker på att inte missa syrrans start. Jag visste inte vad hon hade för startnummer för jag vet inte hur sånt där fungerar. Jag packade ihop mina saker ur ACs husbil och packade dem i bilen så att allt var klart för avfärd när det var dags. Jag tog sen min stol, kamera och mitt kaffe och gick mot precisionsbanan. På vägen fick jag sällskap av H, en av de gulliga stalltjejerna som AC haft med sig. De är alla mellan 11 och 13 tror jag och de är jättehärliga! Sen satt hon och jag vid sidan av banan och pratade lite medan vi tittade på de fina hästarna och de duktiga kuskarna. Jag fotade lite men jag hade helt klart problem. Först var det mörkt och sen ljust och sen plötsligt var det fullt solsken och där satt vi med sidan mot solen och hade underligt ljus i kameran. Fast jag hade inte energi att flytta alla grejer så det slutade med att vi gick tillbaka till kafeterian och satte upp mina dator och skrivare där istället. Sen tillbaka till banan och sen ledsnade jag på ljuset, bilderna blev ruskigt dåliga... så jag gick tillbaka till kafeterian, skrev ut två bilder till en av kuskarna och sen packade jag ihop mitt labb och sa hejdå till AC och tjejerna, syrran med team hade redan gett sig av flera timmar tidigare.
Vid 13.30 satte jag mig i bilen och åkte hemåt. Jag var både huingrig och törstig men kände verkligen inte för att stanna på vägen och låta alla väglusar jag äntligen kommit om, köra om mig under tiden. Man märker så stor skillnad på helg/semester trafik mot vanlig veckortrafik. Folk vet verkligen inte hur man kör bil... De ligger i en lång kö i högerfilen för att det är en lastbil eller husvagn några kilometer fram, de gör detta i 90-100 km/h på 110-120 väg... Jag blir galen på sånt. Varför kör man under hastighetsgränsen när man kör om? När folk gör såhär måste jag liksom följa strömmen och också lägga mig i den där kilometerlånga kön och fisa och vara i vägen för de bakom mig. På ett ställe var vi till och med nere i 75 km/h på en 120-väg... Det måste ju vara den längst fram som byter fil för tidigt och sen kör under hastighetsgränsen när den kör om så att alla andra hamnar bakom. Trots detta kom jag slutligen hem till Väsby och åkte till Ica och köpte kräftor, trots att jag ätit det så många gånger senaste veckan var jag fortfarande sugen. Sen åkte jag och hämtade Turre hos mamma och pappa och åkte hem till mitt rena nystädade hus och en säng utan lakan... Alltså var jag tvungen att bädda rent och duscha innan jag kunde lägga mig men innan dess gjorde jag back-up på alla foton från helgen och tittade på M*A*S*H.

Inga kommentarer: