måndag 25 juni 2012

Vi är ett härligt gäng




20/6 På onsdagen var det dags för vårlunch med jobbet. Innan jag åkte till jobbet åkte jag till naprapaten som rättade till min nacke åt mig. När han frågade vad problemet var och jag sa till honom att det var det vanliga men annorlunda, låsningen satt inte på samma sätt.
Jag hade helt rätt och han var lite imponerad över att jag känt att kotorna låg annorlunda mot vad de brukar. Det kändes i alla fall bättre efteråt.
Vid 11 hade alla bytt om och snyggat till sig och jag, kusinen och systerbarnen packade in oss i min bil och åkte mot stan.
Vi kom in till stan i god tid före 12 och hittade till och med en parkeringsplats med bra skugga till Turre. Vi öppnade fönstren och satte spärren i bakluckan så han hade det riktigt bekvämt och sen mötte vi upp de andra utanför Josefinas på Djurgården.
Det var på Josefinas vi var förra året och jag gillar inte när vi går tillbaka till ett ställe vi har varit på tidigare, men det strulade till sig när det skulle bokas så det var enklast så. Tyvärr så visade det sig att de dukat åt oss inomhus, vi som varit så glada för att vi fått fint väder. Hur vi än lirkade med dem så ville de inte flytta ut oss, en av anledningarna att alla tyckte att det var så trevligt förra året var ju för att vi satt utomhus. De sa att det var fullbokat ute men verandan är enormt stor och det var 4-5 småbord med gäster, resten var tomt. De var helt enkelt för bekväma för att vilja duka om ute. Jag var sur...
Att sitta inne i en luftkonditionerad lokal när solen skiner ute, det är ju löjligt.
Till slut gick de med på att servera kaffe och dessert utomhus och det fick vi nöja oss med.
Maten var okey men inget som imponerade, tomatsalladen vi fick till köttet såg jättegod ut en visade sig vara söt, inte salt.... Jag avskyr ju söt mat.
Slutligen var det dags för dessert och vi gick ut i friska luften. Strax senare klagade alla på hur varmt det var i solen och de fick dra seglet över oss för skugga...
Nåja, frisk luft fick vi i alla fall.
Efter lunchen började folk att droppa av mot baren nere vid Djurgårdsbron, jag skulle lämna Turre till pappa så jag väntade på mamma, pappa, syrran och syskonbarnen tills de var redo att gå.
När jag kom ned till baren var några av de andra redo att gå, de hade bestämt att vi skulle åka hem till J i Väsby istället eftersom en del behövde hämta barn på dagis och andra inte ville lägga pengar på att dricka öl i en dyr bar.
Jag, kusinen och tre andra kollegor packade in oss i min bil och åkte mot Väsby, problemet var bara att flera av oss var kissnödiga redan då vi åkte från stan och vi blev stående i köer i ungefär en timme.
Vi tog bakvägen till Väsby genom Danderyd och när vi passerade kusinens hus stannade vi för att kissa där innan vi åkte vidare. Så fort jag stannat bilen sprang killarna upp i skogen och jag och kusinen in på toaletten.
Jag och killarna spelade lite fotboll på tomten medan vi väntade på kusinen och sen åkte vi vidare hem till J.
Alla de andra var på plats och uteplatsen badade i sol, vi hade väldigt trevligt och Z blev barn på nytt och lekte med F som tyckte att han var jättekul.
Hon passerade från famn till famn och jag och hennes mamma A höll på att skratta ihjäl oss när vi såg hennes chockade miner när M visade bilder från sin telefon.
J's barn var också där och M föröskte lära dem och mig att göra konstiga ljud med hjälp av händerna och munnen, jag lyckades till slut och det gjorde J's son O också.
Vid 22 ungefär började jag bli väldigt kall och då börjar det ju värka i mina ben, så jag samlade ihop min grupp och skjutsade först hem kusinen och sen skjutsade jag killarna till Häggviks Station, så åkt jg och hämtade Turre och var hemma runt 22.30 men det kändes som om det var senare, det hade varit en lång och trevlig dag.














Inga kommentarer: