fredag 1 juni 2012

Vi vinner ju inte alltid....

28/5 Ännu en måndag och dags för sista quizzet för säsongen en tidig avslutning i år på grund av Drottningsjubileer och fotboll. Jg som inte bryr mig om någotdera hade ju hellre quizzat... P hade fått en allerichock av pollen och klarade inte av att komma trots att det var sista quizzet och systerdottern L hoppade in i sista minuten. Hon hade fler rätt än de flesta av oss och är ju väldigt logisk i sitt tänkande och dessutom allvetande på nåt sätt, men vi kände att just denna vecka hade vi faktiskt haft stor nytta av P för många av frågorna vi missade på var såna som han kan...
Quiz-L bjöd både mig och systerdottern på mat vilket vi blev jätteglada för, hennes argument är att hon alltid äter hos mig och det är ju faktiskt sant, jag har faktiskt aldrig varit hemma hos henne ens. Det blir ju inte så, jag bor i ett hus med veranda och hon bor i en etta... Funkar för mig!
Det gick dåligt på alla sätt, laget var godissuget men några bonusfrågor vann vi inte och i pausen gick B och köpte godis på Coop istället och kom med en hel påse som försvann på 10 minuter eller nåt.
Vi slutade på 39 poäng medan vinnarna hade 47, inte bra, men faktiskt bättre än vad det kändes i alla fall.
Vi kramades och så, men vi ses om mindre än 2 veckor igen om allt går som det ska.

Om ni undrar över den fula gardinen på bilen så är det gardinen jag tog ned från fönstrena när jag flyttade in i mitt nya kontor, tjusiga vad?

Inga kommentarer: