måndag 25 juni 2012

Ibland skäms man


14/6 På torsdagen var det dags att åka hem och jag var tvungen att gå upp tidigt trots att jag hade haft svårt att sova. Dessutom hade jag av misstag ställt klockan på en timme senare än jag behövde gå upp men kom som tur var på det innan jag somnade kvällen innan.
Jag gick upp, sminkade mig väldigt lätt och flätade håret, så snart jag borstat tänderna och klätt på mig var jag redo att checka ut.
Vid 7.30 satt vi på bussen på väg mot flygplatsen, vi hade inte varit säkra på när bussen skulle gå och hur lång tid det skulle ta, men Parisare tycks vara morgontrött för rusningen är som värst runt 9 verkar det som, det var alltså inga köer alls till flygplatsen och det gjorde att vi var där väldigt tidigt, redan strax efter 8, vår flight var 10.20.
Vi gick snabbt genom säkerhetskontrollen och tänkte äta frukost inne vid gaterna. Men det visade sig vara pyttelitet därinne och slutligen fick vi helt enkelt nöja oss med nån halvdan macka och kaffe på det enda cafét därinne.
När vi ätit gick D och satte sig lite bekvämare längre bort medan jag sippade på min latte som de fått späda ut åt mig. Under tiden fixade jag med min Amazon Kindle och organiserade den och tog hem ett prov på en bok och lite sånt.
Jag pratade lite med några damer som hade satt sig vid mitt bord, de var från Australien och sen gick jag och shoppade i Tax Freen.
Jag hittade en mycket bättre nalle åt mamma så den får ersätta den andra, men jag vet inte var jag ska göra av den nu, hon blir galen om jag kommer med två.
Förra gången jag var i Paris fick hon för övrigt ett mjukis-Eiffeltorn, jättesöt faktiskt.
Jag handlade hudkräm och parfym och lyxade till det med lotion och duschcréme i samma serie eftersom det var ett paket.
Sen skäms jag för att erkänna det, men jag köpte faktiskt ank- och gåsleverpastej också, jag vet att man inte ska göra det och att jag är delaktig i tortyr när jag gör det, jag har inget försvar faktiskt...
Trots att vi varit där så tidigt så var det strax dags att boarda.
Drygt 2 timmar senare landade vi på Arlanda och jag tog en taxi hem.
Jag somnade som en stock, jag var så trött att jag var yr och mådde illa.
2 timmar senare kom pappa och lämnade Turre och resten av kvällen ägnade jag åt att packa upp och att tvätta kläder.

Inga kommentarer: