måndag 25 juni 2012

Ibland måste man släppa taget



21/6 På torsdagen väckte kusinen mig onödigt tidigt, jag skulle hämta henne på väg till jobbet, eller alltså före jobbet, annars låter det ju som om det var på vägen... Men jag skulle hämta henne vid 8.40 och hon väckte mig 7.15... Jag behöver ungefär 10 minuter på morgonen så det var ju inte så kul att bli väckt så tidigt. Trots att jag inte sovit mer än kanske 5 timmar kunde jag inte somna om så jag gick upp och fixade lite och så spred jag askan av min gamla Zorro i trädgården. Jag har sparat på en de av den där askan i 9 år, nu får det räcka. Nu ligger en del av honom i trädgården och resten nere vid stranden av Oxundasjön tillsammans med kompisen Malte som han alltid lekte och badade med där nere.
Jag hade fortfarande gott om tid så jag testade objektivet jag hittat i garderoben, jag kan inte minnas att jag hade ett extra objektiv men enda skillnaden mellan detta och det som slutade fungera i Paris är att det här saknar "Image Stabilizer". Jag tog några bilder på Turre och det fungerade bra.
Sen gjorde jag en varsin iskaffe till oss och åkte för att hämta kusinen. Jag fick en massa gjort på jobbet trots att det var en kort dag. Meningen var att vi skulle sluta klockan 12, men jag kunde inte komma iväg förrän 13.30, men då kunde jag åka hem med gott samvete.
Väl hemma upptäckte jag att rådjuren ätit upp alla mina blommor, vi snackar alla alltså! Inte en kruka var orörd. Jag har hört att de inte gillar tagetes och att man ska ha det istället, men problemet är bara att inte jag heller gillar tagetes, det kanske inte är nån som gör det? Jag tog itu med att klippa gräsmattan, den har växt enormt mycket och var återigen svår att klippa, gräsklipparen klarar visst bara att klippa gräs som redan är kort...
Jag sköt på packandet inför midsommar och orkade liksom inte komma igång, istället pratade jag med kusinen i telefon alldeles för länge och till slut var jag tvungen att packa och sen kom jag i säng om än ganska sent.

Inga kommentarer: