söndag 17 juni 2012

Rock är bättre än fotboll

8/6 På fredagen hade jag inget planerat och ville hitta på nåt på kvällen och då hade jag sån tur att B och L ringde och undrade om jag skulle möta upp med dem på Runbypuben. Det är ett ställe man normalt håller sig undan på grund av klientelet som går där, men nu skulle några kompisar spela "Family Affair" det är vår kompis L och hans tre döttrar och en kille som inte är släkt med dem.
Det var tyvärr jättefå människor där, ingen hade tänkt på att det var fotbolls-EMs första matchkväll när spelningen bokades.
Jag har hört dem spela förr men kommer inte ihåg något alls av det tillfället eftersom jag och B och Ls dotter L blev jagade runt puben av äckliga karlar hela kvällen, vi var med råge de yngsta och snyggaste tjejerna som någonsin varit därinne och blev behandlade därefter.
Nu var vi i vårt gäng 8-10 personer och sen var det väl ungefär lika många till utöver oss.
Det visade sig att de var väldigt duktiga på att spela och jag hade jättekul, de spelade mest gammal rock och lite country och det passar ju mig utmärkt!
Vi hade lite kul snack också och vid 23.30 ungefär körde jag hem B och L och deras vänner hem och så åkte jag själv hem.

Inga kommentarer: