onsdag 27 juni 2012

Så tar vi det en gång till

24/6 På söndagen var det faktiskt lite uppehåll i regnet så jag skyndade mig att steka pannbröd till sen frukost och sen ringde jag systersonen och frågade om han kunde hjälpa mig med ett träd jag skulle fälla på jobbet. En stund senare körde jag förbi och hämtade honom och så åkte vi till jobbet. Det var första gången jag sågade ned ett träd helt ensam om man inte räknar den lilla murkna björken på gudsonens pappas tomt, men den var inte mer än sly knappt.
Det gick i alla fall bra och den föll precis så som jag planerat men för säkerhets skulle hade jag bett S och Turre att hålla sig undan åt alla håll.
Sen sågade jag upp och kvistade trädet medan S kvistade av de mindre grenarna och samlade ihop riset. Släpet var inte på plats så vi lastade en kärra med ved och den andra med ris, det är kärror som skulle slängas och som jag bad att få just för såna här tillfällen...
Jag sågade också upp det mesta av de stora stockarna jag lämnat förra sommaren för att motorsågen inte orkade då.
När jag skulle parkera kärran åt sidan tog det lite stopp och så rullade en massa av de stora bitarna ned i slänten och så fick jag börja om igen.
Till slut hade vi i alla fall gjort det vi kunde och vi åkte och handlade på ICA innan jag körde hem S.
När jag kom hem var jag visst i andra andningen för jag sätdade upp i köket och körde några till maskiner tvätt. Sen tittade jag på Bones och kopplade av.

Inga kommentarer: