onsdag 6 juni 2012

Vilken kul fest!




2/6 På lördagen så jag till att sova så länge som möjligt och efter att jag ätit frukost duschade jag och grejade och sen packade jag ihop lite saker, klädde på mig och åkte till syrran som skulle hjälpa mig lite med sminkning och grejer. Hon hade just berättat för mig att de köpt en gård! Min första reaktion var förstås glädje eftersom de letat efter en i flera år, men nu när jag tänker efter kommer jag att sakna att ha dem så nära...
Jag lånade en badrock att ha över klänningen men tyvärr lite försent eftersom jag lyckades spilla foundation på den först...
Syrran hjälpte mig med en del och jag gjorde en del själv med hennes ledning. Vi var rätt sena och hon hann inte hjälp mig mer än så, men resultatet blev rätt bra tycker jag. Efter att hon hjälp mig att sätta fast de glamourösa ögonfransarna kompletterade jag intrycket med ett par stenar vid ögonen och en var vi tvungna att skynda oss. Syrrans man hade ju inte behövt lika mycket tid som vi så han var ju klar att åka när vi var klara.
Sen åkte vi till Bromma och 40-års festen med Schlagertema som vi var bjudna till. Det var vår kompis Å som fyllde år.
På parkeringen mötte vi upp med S och sen gick vi i samlad tropp upp till festlokalen, hukande under regnet.
Redan efter att vi haft kramkalas med Å träffade jag en massa trevligt folk, T var en jättegullig tjej som jag klickade med direkt. Sen blev vi skickade på tipsrunda med schlagerfrågor och jg och min tipskompis har inte ens sett tävlingarna så det gick inte särskilt bra.
Lite senare blev vi tilldelade nummer som betydde ett bord och jag hade tur och satt med flera trevliga människor bland annat T och Å's mamma.
Vi blev serverade förrätt, skagentårta eller nåt sånt och det var jättegott!
Men sen kom det allra bästa! Varmrätten var helt fantastisk! Flera av männen hade turats om att grilla och hade grillat en stor bit av något jag tror var rostbiff och jag visste inte ens att man kunde grilla en hel bit sådär och de hade lyckats perfekt. Till köttet fick vi löksmör, foliestekta potatisar med kryddsmör, tzatsiki, salsa och sallad. Ni vet att jag reser en hel del och ofta äter ute på fina restauranger och jag kan säga er en sak, de ligger i lä i jämfört med detta! Nåt godare har jag nog knappt ätit tror jag och jag och T satt och mumsade och var väldigt lyckliga.
Senare fick jag också lära känna hennes sambo som också visade sig vara jättetrevlig. Sen hängde vi med Å's syrras kille i köket en stund, han var också jättetrevlig och det syns inte på bilden men han var ruskigt lik Nick Nolte, så pass att jag skulle ha trott honom om han sa att han var Nick Nolte och bestämt sig för att flytta till Sverige.
Sen blev det lite sång och dans och som vanligt slutade med att jag hade någons glasögon på mig, den här gången Å's.
Men underbart är kort och syrran och hennes man hade en massa de behövde göra innan de fick sova för det var visning på huset redan på söndagen!
Alltså åkte vi strax efter 22 och efter att ha pratat med lite folk och smsat insåg jag att jag var tillfixad, inte nykterist för dagen och inte hade någonstans att ta vägen. Så slutligen hämtade vi Turre hos mamma och pappa och jag fick skjuts hem med löfte att få skjuts från stallet hem till dem nästa dag om jag var på plats klockan 12.
Slutligen kom S tillbaka till mig efter mitt tidigare sms, men då var jag avsminkad och klar, så hon kom över en stund på väg hem från sin dans i Uppsala och stannade till 2 eller nåt.
En väldigt lyckad dag på det stora hela, men jag önskar att jag inte tagit den där drinken, då hade jag kunnat köra in till stan och gått ut.
Visst är ögonfransarna häftiga?




Inga kommentarer: