fredag 30 september 2011

Jag borde inte läsa tidningar, jag blir bara arg

På fredagen gick arbetsdagen extra fort och J kom förbi på vägen till Arlanda, han skulle hem till Thailand igen, det blir tomt utan honom och sen plötsligt var det dags för hemgång. Vi slutar ju 13 på fredagar och det är skönt att få göra helg lite tidigt sådär. När jag kom hem sov jag middag och sen städade jag lite i taget resten av kvällen. Jag diskade upp och städade undan, när man har en sån där upptagen vecka blir allt liggande. Man kanske har tid att slänga i sig nån mat men sen är tiden slut och disken och undanplockningen får vänta till helgen när man har mer tid.
Jag hittade de här två artiklarna i Metro förresten och jag kan inte låta bli att undra hur det kommer sig att Londonborna klarar av att ta sig igenom såna här spärrar utan att skada sig, men Stockholmarna klarar det inte..? Hur de sen kan hävda att det inte minskar plankningen låter konstigt. Visst måste det väl det?
Hårdare tag mot rökare lönar sig? Jo det är möjligt men det skulle säkert löna sig MYCKET mer att få igenom ett totalt alkoholförbud i landet. De som brukar och missbrukar alkohol skadar inte bara sig själv utan även andra genom misshandel, skadegörelse och fyllekörningar, en stor besparing av liv och skador alltså. Dessutom är människan gjord för självdestruktiva beteenden vad det verkar, många hobbys och fritidsintressen är antingen farliga på så vis att de medför stora risker eller så orsakar de andra skador genom förslitningar och andra fysiska skador. Ska vi inte förbjuda dem också?
Antingen har vi allmän sjukvård och det gäller alla, eller så ska det inte gälla någon. Ingen ska godtyckligt få avgöra vilka risker andra får, eller inte får ta. Det blir lätt subjektivt. Själv skulle jag kanske tycka att fotboll- och hockeyproffs som tjänar flera miljoner per år på sina "yrken" ska få betala själva för de skador de drar på sig genom jobbet och som behandlas inom allmänvården... Inte riktigt rätt att jag som inte alls tycker att de har en viktig roll i samhället ska avgära om de ska få vård eller inte eller hur?

Vädret var i alla fall vackert under fredagen ,en jag höll mig inne och dammsög, vek tvätt och sen tittade jag på film, Helens små underverk, med Kate Hudon, Joan Cusack och John Corbett.
Jag är väldigt förtjust i alla tre skådespelarna. Jag tycker att Kate är väldigt vacker och verkar trevlig, Joan har jag svårt att se mig mätt på eftersom hon är så jäkla cool och pratar så häftigt, John är helt enkelt en av mina drömmän... en sån som han skulle jag vilja ha. Ni vet väl förresten att Kate är Goldie Hawns dotter?
Under tiden jag tittade på filmen färgade jag ögonbrynen och sen målade jag naglarna, men bara en omgång eftersom jag var rädd att de inte skulle torka ordentligt innan jag gick och lade mig.
Jag försökte virka en mössa också och trodde ju inte att man behövde nåt mönster till det, men den ser ut att bli jättekonstig och jag lade undan den.

Inga kommentarer: