tisdag 20 september 2011

Hålla kurs?

På måndagen gick jag upp och hoppade in i duschen direkt och sen åkte jag till konditoriet och köpte en frukostmacka. När jag åkte över motorvägen såg jag att det var kö ända från norr om Väsby in mot stan, tur att man inte skulle åt det hållet.
På lunchen sprang jag på en gammal stallkompis och hon sa att hon tänkt kontakta mig, hon undrade om jag kunde ha en nybörjarkurs i körning i deras stall. Jag har nog aldrig hållt en kurs, men köra kan jag ju och jag är ganska pedagogisk när jag lär ut sånt. Frågan är väl snarare hur man lägger upp en kurs och hur mycket man tar betalt...
Det låter rätt kul i alla fall, hoppas att hon återkommer så som hon sa.
När jag kom hem från jobbet sov jag en stund och var som en klubbad säl och hade svårt att vakna igen. Sen snyggade jag till mig lite och åkte till Tudor Arms för veckans quiz. Äntligen var det dags att träffa alla i "grundlaget" vi har ju bara setts en gång på hela sommaren och det var ju när vi grillade och badade badtunna hos mig i augusti.
B var borta och nu känns det som han har varit det rätt mycket, vi fåer väl se om han kommer näåsta gång. Någon middag hade jag ju inte hunnit hemma så det blev en oxfilétoast och de andra klagade på att jag kunde få i mig nästan hela, de brukar ju få resterna...
Även om vi var väldigt glada att se varandra och hade längtat till den här dagen var vi alla rätt trötta och därmed nästan dämpade. Dessutom hade Quiz Master stukat foten och var ersatt av stackars J & J som hade svårt att få tyst på alla kaxiga lag. Vi hade emmelanåt svårt att höra vad de sa och fick dessutom fräsa till åt några killar som stod mellan oss och ljudet och pratade väldigt högt. Vi fick ihop 42 poäng och det räckte till en 2:a plats men eftersom allt hade fått ordnas till i sista minuten hade J inga presentkort att dela ut och vi fick en I.O.U. med hälsningar från Quiz Master istället.
När jag kom hem gick jag och lade mig nästan direkt och visserligen somnade jag ganska snabbt, men jag kände mig sådär övertrött att det kändes som om det nästan var för jobbigt att sova. Nu vet jag hur övertrötta barn känner sig.

Inga kommentarer: