torsdag 29 september 2011

Nu ska jag skvallra på Grekiska!

När jag vaknar såhär på morgonen, då är det ett starkt hösttecken. Judas sover inte inne alls på sommaren och när jag vaknar med honom i sängen, då vet jag att det är höst. Om jag somnar OCH vaknar med honom i sängen, ja då är det vinter.
Så i torsdags när jag vaknade var det alltså officiellt höst i mitt hus.
Det var en massa att göra på jobbet och det slutade med att jag hoppade över lunchen eftersom jag inte var särskilt hungrig just då och sen värmde jag min matlåda till fikat vid 14.15 istället. Men då var jag hungrig och visserligen tog det ett tag men jag fick i mig hela, stora matlådan även om det nog tog en timme eller nåt. Jag fick ta med den ned till kontoret när fikarasten var slut. Vid 15.50 åkte jag från jobbet för att vara säker på att hinna in till grekiskan vid 17.30. Det låter ju helt absurt att åka 1½ timme innan kursen börjar när man bara har en färdväg på 20 minuter. Men i rusning har jag nästan kommit försent några gånger och det gör stor skillnad om jag åker 15-20 minuter senare. Det var ordentliga köer och jag körde av vid Järva krog och tog E18 in. Jag har svårt att förstå hur de kan göra stora vägarbeten på alla infartsvägar och utfartsvägar samtidigt. Det är köer överallt på väg in till stan och sen får du köa ut från stan på andra sidan också... Man borde verkligen inte behöva köra genom stan för att komma till södra sidan!
Jag kom in redan vid 16.50 och hittade till slut en parkeringsplats men man fick inte parkera där förrän klockan 17 så jag ställde mig och läste en stund och sen när klockan blev 17 gick jag in på Medborgarskolan. A och m var redan där och vi småpratade lite och A hade tagit med presenter till mig för att jag kört henne till Arlanda veckan innan! Hon visste att jag glömt min stiftpenna förra veckan och hade nu köt ett set med två blyertspennor och en kombinerad pennvässare/suddgummi som var rätt häftig faktiskt. Dessutom hade hon med sig en hel kasse med Grekiska skvallertidningar för mig att läsa. Hon vet att jag har lite svårt att motivera mig att träna och det där kan nog vara ett bra sätt kanske? Jag blev jätteglad för båda, det var så genomtänkt liksom och så är det ju alltid trevligt med presenter.
På lektionen började både tunga och hjärna lossna och även om jag inte hade totalt flyt så var det massor bättre än veckan innan när hjärnan stod komplett stilla.
När jag kom hem vid 19.30 värmde jag köttfärssås jag tinat i kylen och så kokade jag pasta till det. Sen åt jag middag ganska snabbt eftersom jag skulle möta upp kusinen för en promenad senare. Köttfärssåsen var riktigt, riktigt bra, undrar hur jag gjorde den...?
När jag ätit klart var det dags att åka och möta S och vi bestämde 20.30 vid Ica Glädjen. Sagt och gjort, vi mötte upp där och så satte vi på oss reflexer och grejer och lämnade faktiskt jackorna i bilarna eftersom det fortfarande märktes att det varit Indiansommar under dagen med 21 grader och sol. Sen gick vi en halvrask promenad på 1 timma och jag blev lite orolig för S för hon hostade riktigt läskigt emellanåt, men hon kände sig inte sjuk.
Vid Skälby låg det slyträd utefter vägen, björkar dessutom. Jag undrar vems det är? Om jag bara kunde komma på det skulle jag säkert få ta dem.
När jag kom hem igen satte jag mig och började virka en mössa, även om det är Indiansommar just nu är det ju bara en fråga om veckor tills man kanske behöver ha mössa på sig. Under tiden tittade jag på "28 Days" med Sandra Bullock. Jag tycker att den är bra och jag gillar ju henne skarpt, hon verkar vara intelligent, snäll, rolig och trevlig, dessutom är hon ju talangfull.
En sån man skulle vilja vara vän med liksom, "the girl next door".

Inga kommentarer: