tisdag 20 november 2012

Vad är en Inukshuk?





17/11 På lördagen lyckades jag faktiskt ta sovmorgon och när jag vaknade åt jag mer brunch än frukost kan man väl säga. Fast det berodde ju till viss del på att jag fortfarande inte hade köpt något smör. Jag gjorde alltså varma mackor till frukost istället och körde dem i micron. Jag gjorde min favorit, hembakat bröd, tomatpuré, hela burkchampinjoner, aromatkrydda och ost.
De är ännu godare i mackgrill, men det blir mycket kletigare och besvärligare, särskilt med hembakat bröd, som alltid tar lite mer plats i grillen än formbröd.
Trots att jag var vrålhungrig när jag vakande kunde jag förstås inte äta upp allt, så jag sparade till senare.
Hittade förresten en bild på min "isman" som jag fick av en Kanadensisk kompis när jag var i Reno, har jag visat den? Den heter "Inukshuk" och såhär står det om den: Inukshuk is a stone figure shaped in the image of man to guide lonely travellers in northern Canada. They point the best and safest passage. Land or Water.
Modellen är runt 5 cm hög och gjord i kristall.
När jag ätit frukost skulle jag ta itu med pumpan som nu börjat fördärvas eftersom jag tagit in den men aldrig tagit itu med den.
Kvällen innan när jag kom fram till att det bästa nog var att ta ut den på trappen igen så tappade jag den och den sprack, kanske lika bra, för nu kom jag igång med att skära upp och skala den.
Sen kom jag inte längre utan ställde in kuberna i kylen så länge.
Sen tog jag det lugnt och låg faktiskt på soffan och bara stirrade upp i taket en stund, jag behöver mer och mer tid åt ingenting nu för tiden verkar det som. Det är väl en typ av meditation så det är nog bara nyttigt.
Sen tvingade jag mig själv att gå och duscha och sen lockade jag håret eftersom jag hade så pass mycket tid på mig innan S skulle komma och hämta mig vid 21. Det gjorde förstås att jag plötsligt hade väldigt bråttom istället!
Jag var dock klar med 2 minuter till godo, dessvärre kom S två minuter för tidigt så jag hann inte ens röka klart.
Vi åkte till Tudor Arms där vi mötte upp med G och hans chef som var lite upptagna med ett möte just då så vi satte oss med tjejerna som jag träffat genom Halloweenfesterna, L och E och vi hade trevligt.
När Tudor stängde åkte vi till Dubliner jag, S och G.
Där satt vi mest och tittade på folk och lyssnade på bandet, det var nåt konstigt i luften denna kväll för A's kompis S blev tafsad på rumpan och killen blev utslängd, själv blev jag "tvångskysst" av en killkompis som aldrig gjort nåt sånt tidigare... Men han är mest bara lite galen så jag skrattade mest åt det och inte ville jag få honom utslängd för det i alla fall. Sen hade vi ett rätt bra snack också efteråt så det kändes som om luften var rensad på nåt sätt. Nu vet vi var vi har varandra och jag var ju inte helt oskyldig eftersom jag hoppat runt och lekt på gränsen ett tag för skoj skull...
Och om det är någon som undrar och känner oss så var det inte G som är med på bilden som var "skyldig" till det beteendet.





Inga kommentarer: