tisdag 13 november 2012

Jag hoppas att han hann ducka


7/11 På onsdag vaknade jag som sagt vid 4 och kunde bara inte somna om, vid 5.30 tog jag en insomningstablett och somnade slutligen. Jag mötte upp M för frukost vid 9 och sen åkte vi från Nyköping och Skavsta strax före 10. Frukosten på hotellet ingick i priset men var väldigt, väldigt basic och det fanns bröd och tre pålägg och så lite fil och yoghurt, inte laktosfritt förstås, så jag var hänvisad till macka med skinka...
Jag körde mer eller mindre lagligt men eftersom det inte var någon trafik alls så var vi framme på jobbet efter bara 1 timme och 15 minuter. Allt gick smidigt ända fram tills vi hade kanske 2 km kvar, då stod det brandbilar, poliser och bärgare mitt över en korsning. Men det gick att ta sig förbi ned på en annan väg så alla inklusive lastbilar kröp försiktigt förbi och tog en liten omväg runt alltihopa. Först trodde vi att det stod en bil djupt ned i ett dike bredvid vägen men sen insåg vi att det bara var taket på bilen som låg där. Jag hoppas för mitt liv att personen i bilen hann ducka, annars vill jag inte tänka på hur det gick. Hur taket har åkt av kunde vi inte avgöra, det stod ingen lastbil eller nåt i närheten som han kan ha åkt in under.
Sen fick jag en hel del gjort på jobbet resten av dagen och  när jag kom hem tog jag det ganska lugnt.

Inga kommentarer: