onsdag 28 november 2012

Alla har sina egna metoder för att få folk att må bättre

19/11 På måndagen var det dags för quiz igen. Vårt lag har bytt från jämna måndagar till ojämna för en säsong, eller är det kanske två? L kan i alla fall inte de andra måndagarna just nu så vi bytte ett tag, för vi vill ju gärna att alla ska kunna komma.
Quiz-L hade tagit med sig alla presentkorten och köpt sig en ny TV helgen innan och nu ska vi andra få pengar av henne. Det var ju en bättre lösning än att alla ska hitta nåt att handla på Siba för några hundra vardera. Men visst har vi jobbat på bra när alla i laget fick nästan 500:- vardera?
En vinst är 250:- och en andraplats 150:-, så det var ju några presentkort som krävdes för att komma upp i nästan 3000:-.
Jag hade inte kunnat sova på natten igen och somnade inte förrän 4 på morgonen och först efter att jag tagit en insomningstablett.
Jag är fortfarande deppig och labil och L är en bra tröst i sånt, han ser mer än vad de flesta andra gör och ger en bara en lugn, vänlig blick och så känns det lite bättre.
Quiz-E och B fick mig istället att bli lite fnissig eftersom de retades och höll på och det hjälper ju också...
Vi brukar ju få vara ensamma i vårt lilla hörn vid toaletten eftersom ingen annan vill sitta där, men nu satt kompisen G från Mora där med M & M som jag också känner och en tjej till.
Vi är ovana vid att behöva vara hemliga och dessutom hade vi ju mer eller mindre slagit vad om vilka som skulle vinna, men om jag får vara lite icke ödmjuk så var jag rätt säker på att vi skulle komma bättre...
Mycket riktigt, vi kom faktiskt tvåa!
Så nu har vi påbörjat en ny presentkortssamling.

Inga kommentarer: