tisdag 13 november 2012

Det är tur att man har sällskap när man är ensam


4/11 På söndagen hade jag inte mycket planerat men vaknade inte särskilt sent i alla fall. Jag kände inte för att äta en massa bröd, jag har haft lite svårt att äta överhuvudtaget sedan jag kom hem från USA, så jag bestämde mig för en proteinfrukost.
Jag gjorde en äggröra som såg rätt äcklig ut men smakade alldeles förträffligt. Jag hade i purjolök, svamp, tomater och nån bit torkad skinka som jag hittade i kylskåpet. Äggröra och omelett är bra på det sättet, man kan tömma kylskåpet på små rester.
Till det åt jag förstås ruccola och ärtskott, jag klarar mig inte utan det och blir stressad om jag inte har det hemma.
Sen mös jag med Judas och Turre i soffan större delen av dagen och tittade på M:A:S:H:. Framåt kvällen gjorde jag ugnsrostad potatis med citron och kryddor och så stekte jag upp en kotlett till det och gjorde löksmör. Självklart åt jag dessutom ruccola och ärtskott till.
En lugn och händelselös dag, det enda som bröt monotonin var ett par telefonsamtal, men det gjorde mig inget.

Inga kommentarer: