torsdag 15 november 2012

Äntligen, äntligen, äntligen!!



11/11 Redan på morgonen insåg jag att denna söndag skulle bli tuff att hinna med.
Jag hade en massa inplanerat och vaknade som tur var någorlunda tidigt, någon gång vid 10.
Jag kände inte för ägg eller knäckebröd vilket var det jag hade hemma, så jag ställde mig och bakade pannbröd. Jag bakade bara ut 3 stycken, resten lade  jag som kluttar i en påse och så in i kylskåpet till senare, eller en annan dag.
Då ringde killen som skulle komma och titta på bilen och förhoppningsvis köpa den. Han var i Stockholm redan och skulle vara på plats om ungefär en halvtimme. Jag gjorde kvickt en macka och ett glas iskaffe och så åkte jag mot jobbet där ju bilen stod parkerad.
Jag hade ju satt batteriet på laddning förre helgen och det hade gjort susen, det var som jag trodde inget fel på batteriet, det var bara det att jag inte kört bilen på nästan 5 månader.
Jag körde bilen ett par kilometer för att få igång bromsarna lite och strax senare dök killen upp i sällskap av sin pappa och en av hans kompisar. Han och hans pappa körde iväg en bit för att testa bilen och pappans kompis stannade hos mig, han visade sig vara väldigt trevlig, vilket han som tittade på bilen också var. Pappan sa inte mycket alls...
De tittade på bilen och konstaterade att allt jag sagt varit sant och att de då som lovat inte tänkte pruta mer. Vi gick in och skrev papper och så körde de iväg. Enkelt, smärtfritt och till och med trevligt!
Nu ska bilen som var importerad från Tyskland från början, få en ny karriär i Bosnien som bilskolebil!
Allt gick så smärtfritt att jag var hemma strax efter 12, mycket tidigare än jag väntat mig, så jag hade tid att bara slöa lite i soffan innan jag hoppade i duschen och sen fixade till mig och åkte tillbaka till jobbet för extrainsatt årsmöte. Bilförsäljningen hade svårt att sjunka in, det har tagit så lång tid och det känns som om en sten lyfts från mina axlar, jag har vetat att det legat en stress och tryckt på mig på grund av bilen, men jag visste inte att den var så stor.
Mötet gick också snabbt och smärtfritt och jag fann mig ha 2½ timme tillgodo innan jag skulle träffa K i stan.
Jag surfade lite och svarade på några jobbmail och sen ringde J upp, jag hade försökt få tag i henne i nån vecka. Hon kom med den brillianta idén att jag skulle komma över och ta en kopp te medan jag väntade på att klockan skulle gå.
Sagt och gjort, jag åkte till J och vi drack en kopp te och skvallrade lite och sen var det redan dags att åka till stan.
Navigatorn blev förvirrad och jag körde fel någon gång innan jag hamnade där jag skulle, jag skulle möta K på Vapiano vid Kungsbron.
Sen när jag skulle betala parkeringen så ville inte automaten ta kortet och slutligen betalade jag med två tior jag hade i bilen, sen hade jag inga mer kontanter.
Det fanns varken id-nummer på maskinen eller ett nummer att ringa om den inte fungerade, är det ens lagligt?
Jag och K hade en trevlig middag och jag hade med hennes post och "almond butter" hon önskat sig från Kalifornien och hon hade köpt några presenter till mig!
Hon vet att jag älskar stjärnor så hon hade köpt ett halsband och två hårspännen med stjärnor på.
Hon är så gullig som tänker på mig!
K tog en pizza och var väldigt nöjd med sin mat, jag tog pasta och det var gott, men jag ville ha spagetti och den var slut... Den pastan jag fick nu var inte alls lika god. Hur kan pasta smaka olika beroende på form? Jag tycker det är ologiskt...
När parkeringstiden gick ut gick vi till bilen båda två och sen körde jag henne hem till Täby och kom hem vid 22 ungefär och sen ringde L. Jag hade ju åkt förbi henne på vägen från Täby men trodde att hon sov vid det laget, fast det var kanske lika bra efter denna fulla dag, det skulle ju jobbas på måndagen igen.

Inga kommentarer: