fredag 16 november 2012

Kvinnor, Kysser män er på handen?

Det tog mig rätt lång tid att börja fundera över detta, flera år faktiskt... Men kysser män er på handen?
Mig händer det i snitt åtminstone en gång i månaden, men troligtvis oftare. Jag har frågat runt bland mina kvinnliga vänner om det händer dem och den enda som sagt ja är Ju och det händer inte henne lika ofta som mig.
Vissa menar att det är för att jag umgås så mycket med brittiska män och till viss del kanske det kan vara sant, men hur förklarar ni då att det hänt även med svenska, tyska, norska, irländska(!) och amerikanska män och så vidare?
Jag gnäller inte, jag tycker att det är trevligt och det känns som om det görs som någon typ av tecken på respekt. Men är det inte lustigt att det bara händer mig?
Det har hänt mig att jag varit i en grupp med 5-6 andra kvinnor, blivit presenterad för någon/några män och alla tar i hand, lämnar mig till sist och kysser mig på handen.
Så här har det varit sedan jag har kunnat räknas som vuxen...
Men vad beror det på?

Inga kommentarer: