torsdag 15 november 2012

Hur aktiva är ni när ni är bakis?


10/11 Oj oj oj, när jag vaknade på lördagen var tanken att jag skulle hjälpa L att flytta men jag var inte säker på om jag fortfarande var full, om jag var bakis eller om jag hade lågt blodsocker så när jag vaknade smsade jag L och sa att jag skulle äta frukost och se hur jag mådde. Jag mådde pyton visade det sig och det tog ett par timmar innan jag vågade mig ut på vägarna.
Men slutligen dök jag upp hos L i alla fall och hjälptes åt med L, hennes pappa och farbror och två andra kompisar att flytta och städa upp. De tyngsta sakerna hade de hunnit göra utan mig men tre timmar hjälp kunde jag erbjuda i alla fall.
En kompis som inte kunde hjälpa till att flytta hade istället bakat paj åt oss som kunde och vi åt lunch ihop i nya lägenheten.
Jag mådde fortfarande rätt pyton när vi var klara med det vi kunde göra och blev frisläppta och jag klargjorde att jag skulle hem och dö på soffan.
Tror ni jag gjorde det då?
Nej, jag satte mig själv i straffarbete istället och torkade alla ytor, städade toaletten och köket och dammsög och torkade golven.
Sen bytte jag lakan och tvättade tre maskiner tvätt och under tiden lagade jag kött både på spisen och i ugnen...
Ja, jag hade ett skinande rent hus och mat för en hel armé när jag var klar ett par timmar senare...
Men vad skönt det var att få sätta sig i soffan sen. Jag var trött och sliten hela kvällen och hade redan bestämt mig långt tidigare att jag gjort tillräckligt under fredagen, nu blev det att ta det lugnt hemma, det var vad energin ens knappt klarade av.


Inga kommentarer: