söndag 29 maj 2011

Fast jag kan inte sjunga

På lördagen fortsatte jag med träden och efter en stund kom pappa och hjälpte till nån timme eller två, själv jobbade jag stenhårt i 5 timmar innan jag gav upp och med värkande armar och magmuskler åkte hemåt. Jag hade förstås min vana trogen en massa blåmärken och rivsår överallt också. De små kvistarna kapade vi förresten med "tång" och de lite större sågade vi med handsåg. Motorsågskedjan var nu så slö att den inte gick att använda. Den var helt ny när vi fällde trädet på fredagen...
Det kändes bra att ha kommit en bit på väg. Nu fanns inga stammar kvar på huvudstammen längre och allt var avkvistat. Även denna dag var Turre riktigt duktig och låg snällt och väntade på mig vid mina saker utan koppel eller halsband. Även denna dag hade jag ställt in ett pass på gymmet, men det kändes som om Bodypump var overkill när man har ett helt träd att lyfta...
Hjälpen av pappa var både oväntad och välkommen, jag brukar ju få göra allt själv och det kändes bra att ha både hjälp och sällskap. När jag kom hem var jag både trött och hungrig men eftersom klockan var så pass mycket ville jag inte sova, risken var ju att jag inte skulle vakna i tid att träffa G i stan som jag lovat. Istället hamnade jag i halvkoma i soffan och tittade på Bones, jag satt alldeles för länge och lyckades inte ta mig in till stan förrän till 23. Jag mötte upp G på Tudor men de stänger ju 23 så vi åkte direkt till Dubliner. Där träffade jag flera jag kände A och A och J. Dessutom en man jag pratat med för nåt år sedan som visserligen var trevlig och artig men alldeles för gammal för mig och alldeles för förtjust i mig för att det ska vara bekvämt. Till slut var jag också tvungen att tacka nej när han undrade om han fick ta ut mig på middag någon dag, jag gillar inte att behöva säga nej och föredrar att visa på andra sätt att jag inte är intresserad, så att frågan aldrig kommer alltså.
Sen fick jag en "komplimang" av en kille som sa att jag hade en jättesnygg häck eftersom han gillar breda häckar... Han borde ju vara mer medveten om gällande ideal och kanske gissa att få tjejer vill höra att de har breda häckar oavsett hur snyggt han tycker det är och hur breda de faktiskt är. De flesta av oss försöker ju glömma att den är där och dessutom alldeles för stor. Han var dock inte oartig och jag pratade med honom en stund men sen började det bli besvärligt att värja sig återigen och jag gick tillbaka till G där jag kunde vara trygg.

När jag dumpade honom plockade han istället upp en annan tjej vilket i sig är helt okey, men jag hoppas ju att vi inte är samma typ eftersom hon var en riktig padda... Det är något av det värsta jag vet att se vad killar som gillar en har för typ, jag vill gärna tro att jag är lite bättre än vissa av de andra de gillar... jag mår bättre av det liksom.



Förresten har jag nu hört från 3 olika personer, på bara 2 veckor att jag är lik Marlena Ernman! Själv tycker jag ju inte det, men hellre hon än de där paddorna. Fast i ärlighetens namn tror jag mest att det är det långa, ljusa håret...
När Dubliner stängde hamnade vi utanför och strax senare träffade vi 3 norskor från Trondheim som hade en Stockholmsweekend. De var jättekul och väldigt snygga och vi hade svårt att slita oss allihop tror jag. Men till slut åkte jag hemåt och var hemma vid 4, men då var jag hungrig och åt edamamebönor, så jag kom inte i säng förrän vid 5.40.



Inga kommentarer: