onsdag 18 maj 2011

Är flaggan upp och ned?

På tisdagen hade vi en gäst från England på jobbet och den stora diskussionen var om man kan hänga Union jack upp och ned (det kan man) och när den i sånt fall är det och vad det betyder... Det ska tydligen vara detsamma som att flagga på halv stång, det är bara det att de flesta inte ens märker om den är upp och ned. Det är det första alternativet på bilderna som är rätt, det andra är fel, allt enligt Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Union_Flag#Flying men sanningen att säga är det ju rätt svårt att både se och minnas... Engelsmannen i fråga kände inte till problemet ens.
Efter jobbet åkte jag ned till gymmet och innan jag gick in köpte jag hundmat på djuraffären bredvid. Sen gick jag och körde mitt gymprogram och träffade både kompisen J och kollegan M. Sen var det dags för 55 minuter spinning. Instruktören var precis lagom hurtig och motiverande och fick mig att ta ut mig så totalt att jag var tvungen att vara väldigt försiktig när jag klev av cykeln, jag kunde knappt stå. Cyklarna står i olika nivåer för att man ska se instruktören ordentligt så det är liksom trappsteg att gå ned för när man ska ut igen. Jag kunde knappt komma ned eftersom jag inte kunde hålla emot mig med lårmusklerna, de var som jello. Jag trodde att jag skulle ha så mycket träningsvärk att jag inte skulle kunna gå nästa dag och tog det säkrare alternativet, att gå på bandet innan man går hem. Jag gick 1 km och tog ungefär 13 minuter på mig och när jag gick därifrån kändes lårmusklerna mycket bättre och mindre ihopknutna. Jag tror jag kommit på något, det här med "avskrittning" vet jag ingen annan som kör. Jag kände mig i alla fall väldigt nöjd med mig själv efteråt.

1 kommentar:

Eva in Athens, Greece sa...

Jag ser då ingen skillnad på flaggorna!