onsdag 18 maj 2011

Att vila sig i form

På torsdagsmorgonen blev jag väckt av något jag uppfattade som ett brak, men med tanke på att det verkade ha kommit från en talgoxe som på något sätt tagit sig in i huset, så kan det inte ha varit så högt. Jag vet inte om Judas släpat honom genom kattluckan, kanske medvetslös? Eller tröttnade Judas på att försöka få tag i honom när han tappade honom innanför dörren? Eller tog han sig in själv? Enda vägen är i sånt fall kattluckan och man kan undra vad som skulle få honom att göra det. I vilket fall måste han ha varit inne rätt länge, jag fick städa skitfläckar lite här och där senare på kvällen. Att få ut honom var inga problem, jag öppnade bara altandörren och så flög han rakt ut. Sen var det bara att göra sig i ordning och åka till jobbet. Efter det var det åter dags för grekiskalektion, den sista för terminen faktiskt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att gå på grekiska. Jag vill lära mig grekiska och det går verkligen framåt, men att plugga har alltid varit något jag avskyr och så är det fortfarande. Dessutom tar det tid från roligare saker och så är det detta med köerna in till stan på eftermiddagarna, det har jag väldigt svårt att förlika mig med. Det ska i alla fall bli skönt med hela sommaren fri från plugg. Fast det var sista gången var vi bara 4 personer där, lite synd att man inte fick chansen att önska de andra trevlig sommar.



Efter lektionen åkte jag raka vägen till gymmet. Turre fick gå ut och kissa en snabbis på gräsmattan vid motorvägen och sen gick jag in och körde mitt gymprogram. Det går rätt fort, det tar inte mer än 20 minuter ungefär, sen gick jag på bandet. Kan ni tänka er att efter 5 veckors "vila" kunde jag nu springa 6 minuter i sträck. Innan jag åkte kunde jag 5 minuter... Totalt var jag på bandet i 30 minuter.


När jag kom hem tittade jag på The Mentalist resten av kvällen. Jag gillar den serien.

Inga kommentarer: