onsdag 18 maj 2011

Vårbruk

På söndagen hämtade jag upp tjejerna lite här och var i byn och sen åt vi frukost tillsammans på konditoriet och det kändes som förr när vi alla var samlade lite oftare. Jag hade ärende till Plantagen och "tvingade" L att följa med eftersom hon skulle åka hem med mig. Då bestämde sig de andra för att åka med också. På Plantagen handlade jag penséer och tanken var att jag skulle handla torvbriketter att så frön i men de var slut. Jag hittade i alla fall mitt favoritfrö till tomater "Gnom". Jag och gnomtomater kommer överrens, de är lätta att odla och trivs hemma hos mig.


När vi åkte tillbaka var brudarna hungriga igen så vi stannade på McDonalds utefter vägen och tog en hamburgare var. Själv åt jag bara en halv cheeseburgare. Sen skjutsade jag hem alla utom L, hon fick följa med till Ica för att handla. De hade inte heller några torvbriketter men jag handlade dricka, mjölkoch en kokbok, 500 Italienska Recept.


Sen åkte vi hemåt och jag lämnade av L och åkte hem och släppte ut Turre en stund men sen satte jag honom i bilen igen och åkte till k-rauta. Där hittade jag äntligen briketter och köpte också nya ringar till hängmattan, de såg mycket robustare ut än de gamla.
När jag kom hem satte jag potatis och lök utomhus och sådde tomater, chili, squash och lite annat i en låda inomhus. Jag planterade också penséerna i krukor, det blev så vårligt och fint.
När jag skulle vattna det jag planterat utomhus insåg jag att det blivit ett hål i slangen under vintern. Jag brukar normalt ta in slangen för vintern men glömde det i höstas. Jag lagade det med silvertejp,, ni vet hur man brukar säga: -Om det inte går att laga med silvertejp så är det sönder.


Slangen visade sig alltså inte vara sönder...





Sen gíck jag in och tog hand om disken och gjorde varma mackor till middag. Bacon, tomat och ost, enkelt och gott.

Inga kommentarer: