onsdag 11 maj 2011

Dåligt minne...

Även på tisdagen var det vackert väder och vi satt ute på fikasrasterna på jobbet. Jag kände att jag började få grepp om situationen och kommit igång ordentligt på jobbet. När jag kom hem lade jag mig liksom dagen innan på verandan för att få lite sol och värme. Jag pratade med Quiz-L och vi uppdaterade varandra lite och snackade om att se Scream 4.
Sen dök H och V upp och hade med sig den nya lilla valpen Celine. Hon var precis lagom blyg. Turre fungerar med alla hundar men jag har aldrig sett honom leka med en annan hund, han leker hellre med människor. Men efter en stund jagade han Celine i cirklar och busade med henne. Men gammal gubbe som han är tröttnade han ju slutligen och hon försökte få igång honom igen men somnade slutligen hon också.
Judas är ju skeptisk till andra hundar än taxar men han fattade tydligen att det var en valp för han var inte det minsta orolig bara nyfiken. Han satte sig och tittade på henne och efter en stund gick hon fram och nosade och de hade noskontakt en stund och sen gick hon och undersökte något annat. Senare satte vi oss allihopa på gräsmattan för att jag skulle fota hundarna. Men Celine var så jäkla kvick att det var svårt att få med henne på bild och sen strulade mitt nya 32 Gb-minne jag köpte i Singapore och sen lade det av helt och hållet... Det är ett Kingston-minne så det är inget skitminne. Jag börjar undra om det är min kamera som börjat ge upp. Jag satte i ett annat minne och det fungerade visserligen, men de bilder som redan satt på det andra minnet går inte att komma åt.
Senare fräste Judas åt Celine och gick efter henne en stund, jag vet inte vad som hände men jag fick ryta till åt honom för att han skulle lämna henne ifred. Jag tror inte att hon gjorde något, hon verkar rätt lugn och snäll. Men han kanske bara tyckte att det blev för mycket.
Turre är i alla fall lätt att ta kort på och jag fick en vardera på de andra också.
När de åkte hem diskade jag upp och gjorde sallad till att ha i kylen och sen pratade jag i telefon med E i Östergötland en hästkompis som jag pratar med ganska ofta nu för tiden. Sen städade jag av köket och gick och lade mig.

1 kommentar:

Fia Fritsch sa...

Åh, vilken härlig tax du har! Väcker mina barndomsminnen, familjen införskaffade en långhårstax när jag var 10 år.
Efter den skolan känns all annan hunduppfostran som en barnlek... har aldrig varit med om maken till hund att ha humor och förmåga att diskutera det mesta :-D