måndag 27 juni 2011

Säsongsavslut

På måndagen började min förkylning bli rätt jobbig att hantera men jag tyckte nog att jag kunde jobba i alla fall. Fast det gick lite sådär, jag var så luddig i huvudet att det var svårt att ordna tankarna. Det var i alla fall väldigt vacker och varmt väder och när det blev dags för quiz ¨på kvällen tog jag återigen klänning dagen till ära. Eftersom det var säsongsavslutning för quizzet så träffades laget lite tidigare för att äta tillsammans och umgås lite utan att behöva diskutera svar under tiden. Sen när det var dags för första omgången på quizzet var vi lite arroganta och tyckte att det var väldigt lätt. Det visade sig senare att vi i stort sett aldrig har haft så låga poäng på första omgången... oops. Vi brukar ju roa oss med att rita på varandra och den här gången gjorde L ett helt konstverk på mitt ben, vad gillar ni den lilla gubben? Det svåra var väl att rita på så dallrigt underlag...

I andra omgången kom återigen Lu till vår räddning coh vi lyckades få rätt på båda 3 poängarna vilket nästan är en förutsättning för att kunna placera sig. Men i slutänden visade det sig inte räcka, vi hade 1 poäng mindre än de som fick 2:a placeringen och det är bara 1:a, 2a och Jumbo som räknas. Vi lyssnade helt enkelt på fel folk på flera frågor just den här gången. Jag hade rätt på en och ingen lyssnade och så var det nog för alla. Hade vi lyssnat på just rätt person så hade vi haft 4-5 poäng mer, men det är lätt att vara efterklok. Innan vi gick åt varsitt håll efter quizzet bestämde vi att ses och grillas hos mig i augusti och bestämde dag och allt. Förhoppningsvis blir det alltså av i år.

Sen pratade jag med quizmaster en stund och sen åkte jag hemåt och hämtade Turre på vägen, han hade ju just kommit hem från semestern.

Inga kommentarer: