söndag 19 juni 2011

Passivitet

På söndagen vaknade jag faktiskt relativt tidigt och jag tassade ut i trädgården och hämtade lite egenodlad ruccola att ha på frukostmackan. Sen gjorde jag min frappé och en macka med torkad skinka och ruccola på, sen åt jag frukost och tittade på de sista avsnitten av The Unit, säsong 1.
Sen gjorde jag inte så mycket mer under denna söndag, jag tittade på dvd, diskade upp i köket och tvättade 2 maskiner tvätt.

På kvällen tog jag tag i att använda alla asiatiska grönsaker jag köpt helgen innan och jag gjorde wokade nudlar med bambuskott, pok choi, morning glory, lök, böngroddar, ingefära, tamarindpuré och thailändskt buljongpulver och lite ostronsås. Det blev väldigt gott faktiskt men just de där nudlarna jag hade köpt var väl inte någon diretk höjdare egentligen.


En riktigt lat dag hade jag alltså och jag diskade inte ens upp efter matlagningen...

1 kommentar:

Sweet Lily sa...

Wow, jag är så hungrig nu!