torsdag 16 december 2010

Tänk vad kul man kan ha

På onsdagen var det fantastiskt vackert väder, solen sken och det gnistrade i snön. Vi åt lunch på golfrestaurangen i Väsby och det är ju bra mat där och så, men nog är det surt när man betalat för lunch och grejer och sen får man stå och vänta en kvart på sittplats... Jag blev på ruskigt dåligt humör då eftersom de bara fortsatte att sälja luncher till de 20-30 personerna bakom oss i kön. Om inte vi hade någonstans att sitta, var skulle då de sitta?

På eftermiddagen åkte jag hem för att snygga till mig lite och åkte sen hemifrån vid 17.50 för att åka och hämta pappa och lämna Turre till mamma. Vi kom iväg i tid från mamma och pappa och åkte iväg för att hämta J och sen P, de bor inte alls långt från varandra så det var enkelt gjort. Vi kom iväg ut på motorvägen mot stan ungefär 18.15 vilket var exakt som planerat. Men se det räckte inte... tydligen har vi nu rusning i Stockholm till långt in på kvällen, det var ruskiga köer och de stod nästan stilla på sina ställen. Slutligen åkte vi av vid Järva Krog och tog E18 in istället för E4:an. Sen åkte vi Valhallavägen och sen genade vi över Östermalm och kom ut på Strandvägen, slutligen var vi framme vid Wallmans på Teatergatan, Blasieholmen 19.05, bara 5 minuter sena. Jag och P hittade en parkering precis runt hörnet, gratis var den också. J komplimenterade mig för att jag hittade så bra i stan och det var ju trevligt, jag hittar ju helt okey, men fråga mig inte var jag är för gatunamn och sånt har jag ingen som helst koll på....

Våra gäster var redan på plats när vi kom dit och liksom vi vetat om satt vi bakom secenen utan någon som helst sikt. De hade en TV-apparat som visade vad som hände på scenen. Men jag vet inte, vi såg ju visserligen inte showen live, men alla de som uppträdde var tvungna att passera oss hela tiden och vi satt liksom i fred i en egen kuppe så att säga. Det var rätt mysigt och vi kunde vara ifred och snacka och skratta bäst vi ville, vilket vi gjorde. På papperet är dessa gäster våra kunder, men det är som att träffa goda vänner. Vi retas och skrattar hela tiden och har riktigt kul! En av killarna fyllde 50 år och det firades förstås och han fick en bakelse och ballong från personalen. Jag och en av de andra killarna jobbade hårt på att öppna ballongen åt honom eftersom han ville komma åt heliumet och till slut lyckades vi. Oj, vad vi skrattade!
Maten var bra också, förrätten var okey men lite småtråkig, varmrätten var helt fantastisk, i alla fall hjortryggen. Det var perfekt tillagat och smakade jättebra och var enormt mört. Sen är ju inte jag så mycket för potatiskakor, rårakor, terriner och så vidare och till köttet serverades rotfruktsterrin, men köttet dög bra för mig så jag var väldigt nöjd ändå. Efterrätt är ju inte riktigt min grej så jag smakade bara på min och sen åt min bordsgranne upp den.
Det var en riktigt lyckad kväll med bra musik och fint sällskap, det får nog bli en tradition det här. I våras var vi på Wallmans Golden Hits 70-talsshow, med samma människor...
Jag kom hem ganska exakt vid midnatt efter att ha skjutsat hem alla kollegor och hämtat Turre. Jag fick ännu en komplimang av J om min bilkörning och jag blir lite splittrad, det är ju kul att folk tycker att man kör bra och jag får ganska ofta kommentarer om det. Det trista är att alla tycks så förvånade över att en tjej kan köra bil bra...












Inga kommentarer: