onsdag 8 december 2010

Lugn och ro och telefonquiz

Tisdagen var lite stressig på jobbet och jag och kollegan P fick åka en massa ärenden efter lunchen. Vi skulle hämta paket på två olika ställen och dessutom köpa vägsalt för att salta utanför lagret så att vi skulle kunna anävnda trucken nästa dag.
När jag kom hem diskade och fixade jag lite och tittade sen på de sista avsnitten som jag har av House. Under tiden jobbade tvättmaskine. Senare på kvällen ringde jag M i Huddinge för att förhöra honom på quizzen jag sparat på papper. Vi gjorde det jämt förr men har slutat av någon anledning. Jag antar att jag fick intrycket att han inte var så intresserad. Men nu förhörde jag honom på de två senaste quizzen som mitt lag varit med på och han kunde en hel del. Om han bara inte var så envis så kanske han hade hängt med någon gång till quizzet och då kanske vi hade vunnit... Nog för att vi har ett bra lag nu, men ändå. I våras hade vi lite problem till exempel. M's telefon envisas med att stänga av sig och strula, den har hållt på så rätt länge så det är nog dags för honom att köpa en ny. De behöver inte kosta så mycket om man bara vill ha en telefon, inte en mini-dator. Den på bilden tycks kosta runt 650:- till exempel. M ringde i alla fall upp säkert 4 gånger under vårt timslånga samtal bara för att telefonen stängde av sig. Flera gånger kom vi överrens om att inte ringa upp om det bröts eftersom det var så pass sent, men varje gång var vi mitt i en mening eller fråga så det blev så i alla fall.
Vi hade rätt kul i alla fall.

Inga kommentarer: