måndag 13 december 2010

Ett kalas till, med en eldshow


Fredagen var stressig som resten av veckan men trots detta lyckades jag faktiskt komma hem redan vid 13.30. Jag ringde L och frågade om hon skulle komma förbi och hämta Lokaltidningen innan hon åkte till sina föräldrar i Värmland, hennes mamma brukar vilja ha mina tidningar för L får inga. Hon skulle komma hem senare så vi kom överrens om att jag skulle lägga ut tidningarna på trappen så att hon inte skulle behöva väcka mig ur min tuuplur som jag så väl behövde. Hon uttryckte viss oro över att Turre skulle höra henne och slå larm, men det är ju inte så mycket att göra åt i sånt fall. Vid 16 vaknade jag av att Turre gick igång som en mistlur, L hade lyckats ta sig upp på trappen och hämta tidningarna, men precis när hon klivit ner lyckades han i alla fall höra henne. Jag tyckte inte att det var någon idé att kasta sig ur sängen. Risken var ju ändå att hon hunnit iväg innan jag tagit mig upp och i en morgonrock.
Sen blev jag som vanligt sittande i soffan tittandes på "Medium" den här gången och fixandes med lite grejer. Jag kom inte iväg förrän vid 21 ungefär, tanken var att lämna Turre hos mina föräldrar och sen åka på fest hos Ju och Mi på Hägerstensåsen. Jag kom dit ungefär vid 22 tror jag och mötte i stort sett syrran med familj i dörren, tydligen många som hunnit komma och gå också. Men det fanns fortfarande kul och trevligt folk kvar så det blev en trevlig kväll. Eftersom Ju skulle iväg på lördagen så hade festen en deadline, det är ju annars så att Ju och Mi's fester gärna håller på till morgonkvisten.
Min gudson förevisade sin hemgjorda eldkastare som var lite läskig faktiskt. Själv satt jag inklämd med 3 killar i soffan och trivdes alldeles utmärkt, jag slapp frysa också!
Läsken stod på balkongen och för var timme som gick blev Trocaderon som jag drack mer och mer fryst när man hällde upp den. Ja, den fryser alltså först då man häller upp den, inte innan.
Jag fick lite dispens och åkte hemåt 1.05 någonting, det var ju bara jag kvar som inte skulle sova där, förutom gudsonens kusin med flickvän och de satt nog uppe med kusinen större delen av natten kan jag tro.
På vägen hem uppförde sig bilen väldigt underligt och det kändes som om den skulle fara iväg rätt som det var, så jag tog det extra försiktigt. Dessutom stänkte det smuts på rutan och när jag skulle rengöra den så frös hela rutan till is och jag såg ingenting på flera sekunder, läskigt när man kör i 100 på motorvägen... När jag kom hem insåg jag att det var nästintill storm, det förklarade juu att bilen åkte runt, det var kastvindar helt enkelt, men det gick inte att se från motorvägen trots att jag tittade på träden.

Inga kommentarer: