onsdag 29 december 2010

Jag avskyr egentligen vintern...

På onsdagen var det fortfarande stressigt på jobbet, men nu kändes det som om vi kanske skulle få klart det som behövdes få klart före julledigheten. Jag gjorde mig iodning för att åka från jobbet vid 16.30 eller nåt men fick inte igång bilen hur mycket jag än försökte. Det var -25 grader och det gillar uppenbarligen inte min bil... Pappa skulle åka hem samtidigt så vi kopplade min bil till hans med startkablar för att min batterie inte skulle dö helt. Det fungerade i alla fall inte, den vägrade att starta och plötsligt började det brinna i startkabeln i pappas bil och plasten på den smälte. Det var väldigt konstiga startkablar med metallkontakt bara på en sida av dem och det kan vara svårt att jorda dem i all fall och så blev det alltså gnistbildning och därmed eld...

Till slut gav vi upp och jag flyttade Turre till pappas bil istället och så åkte vi hem till mamma och pappa där jag fick låna mammas bil medan pappa tog hand om Turre så jag kunde handla de sista julklapparna på Stinsen Köpcenter. Det var fruktansvärt mycket folk och det var kö in på parkeringen, parkeringshuset hade de till och med stängt, tur att jag inte tog med mig Turre...
När jag kom in på parkeringen så tyckte jag att jag såg ett par backljus och mycket riktigt, precis framför mig backade en tjej ut, han framför mig hade redan åkt vidare så alltså fick jag en plats precis vid ingången medan de andra köade vidare. När jag kom in på Akademibokhandeln för att köpa presentkort till min svägerska var det inte ens någon kö i kassan trots att det var jättetrångt i butiken. När jag var klar var det en lång kö bakom mig och jag insåg att det jag skjutit framför mig för att det skulle bli så besvärligt plötsligt gått på mindre än 10 minuter. Jag sprang också på kollegan M och hans sambo som också gjorde lite sista minuten shopping.
Jag orkade inte leta parkering vid Ica Maxi och handlade istället på Citygross så att jag slapp flytta bilen. Sen åkte jag och hämtade Turre hos pappa och åkte hem och dog i soffan.

Inga kommentarer: