fredag 3 december 2010

Löv you

På onsdagen när jag skulle åka till jobbet visade det sig att rådjuren varit och vänt upp och ned på min tomt. Jag vet inte om det är löven de vill åt, vilket i sånt fall gör mig glad att jag lämnat dem kvar över vintern. Eller är det så att de letar efter nåt under snön?
I vilket fall så såg det ut som om någon lekt i löven, de låg spridda överallt.

Bilen höll inte på att starta alls och jag börjar bli nervös för den dagen den faktiskt inte gör det. Ska en så pass ny bil strula sådär?
Det verkar som om de flesta har problem med sina bilar den här vintern. Vad är det som är annorlunda från förra vintern? Jag hade inga problem förra vintern, det hade inte pappa heller och vi hade inga problem med firmabilen heller. Nu stod i alla fall bilen och mumlade bra länge innan motorn tände.

Efter jobbet åkte jag hem till mitt kalla hus och tände i kaminen, sen sov jag middag en stund.

Vi var ganska många på pyssel och hade trevligt, vi spelade TP igen men den här gången gick det inte lika bra fast vi var 4 i laget. De andra var visserligen 5 efter ett tag då de vunnit tärningskastningen om J som kom sent.

Jag satt uppe alldeles för länge på kvällen trots att jag inte hade energi att göra något vettigt.

Inga kommentarer: