lördag 10 juli 2010

Sol och sen regn




På torsdagen satt vi en stund på macken och snackade och sen gick jag och P till Supermarket och handlade lite schampo och balsam och sånt. Sen åkte vi till havet för att bada och för att möta upp hennes sambo och hans kusin. Vi badade och solade och sen när vi skulle hem körde vi lite vilse och P höll på att gå helt upp i limningen och då fick man se hennes grekiska blod och temperament när hon viftade med händerna och svor högt. Under tiden hon gjorde det fotade jag det vi passerade och fick en riktigt fin bild på Kavála uppifrån.
Senare på eftermidagen regnade det igen.
På kvällen satt vi hemma hos hennes kusin på balkongen och hade riktigt trevligt. Hennes kusin är den enda som verkar besvärad av att jag inte förstår grekiska och hon översätter och så och pratar lite engelska med mig samtidigt som hon provar om jag förstår enklare fraser på grekiska. Jag svarar så gott jag kan och uppskattar verkligen hennes ansträngningar.

När vi kom hem fastnade vi ute på balkongen och snackade tills klockan var över fyra på morgonen, många bra snack blev det.

Inga kommentarer: