tisdag 27 juli 2010

Långfredag...

På fredag morgon blev vi upphämtade hos P av en av hans kollegor, sen åkte vi till deras företag för att ta en buss därifrån med alla kollegorna.
Klockan var kvart över sju på morgonen när vi satte oss på bussen och alla gäspade ikapp. Jag lyckades sova en stund även om det inte var någon djupsömn.
Precis när vi kommit in i deras chalet för att äta frukost började det hällregna. Vi åt en fralla med ägg, korv eller bacon var och drack kaffe och sen började de köra de första till montern. Det enda de hade var en golfbuggy och den var ganska blöt, så vi kunde inte köra mer än 1-2 personer åt gången. Slutligen var det min tur och jag fick sitta back medan P körde i vilda svängar och tvära stopp, vattnet från taket på buggyn ramlade ned i mitt knä varje gång han gjorde ett tvärstopp och jag kunde inte låta bli att skrika till när det kalla vattnet blötte ned mig eftersom jag redan var rätt kall.

Jag fortsatte min vandring genom hallarna men insåg snart att jag var en av de få som besökte mässan den här dagen och att de flesta utställare också tycktes ha gett upp. Efter att ha sökt upp några vänner och pratat lite med dem, så gick jag istället ut för att se flygshowen. Jag köpte ett mjukisdjur åt mamma som jag brukar, en söt liten pilotnalle.

Dagen gick långsamt och när jag slutligen gav upp gick jag ned till chaleten igen och tog en drink med P's kollegor. Det var verkligen samling vid pumpen, ingen var kvar på mässan och alla tycktes sitta i olika chaleter.

M skulle komma och hämta mig vid fem men ringde och sa att det var fruktansvärda köer och P lyckades para ihop mig med N en kollega till honom som också skulle till Reading. Han lovade att hjälpa mig med väskan på tåget och bussen. Vi tog en drink innan vi åkte och jag fick en chans att prata med en av killarna i Red Arrows som skjutit ut sig ur ett plan någon månad tidgare. Sen gick vi mot bussen. N var en riktigt kul kille och vi skrattade mycket på vår resa till Reading och han höll sitt löfte om att hjälpa mig med väskan. När vi kom till Reading skiljdes vi åt eftersom han skulle ta ett tåg vidare och jag skulle bli hämtad av M.

På kvällen åkte jag M och S till en pub en bit bort och åt middag. Det var riktigt bra mat och vi hade trevligt. De tittade i min fotobok från Sydafrika och S lovade att visa lite bilder han tagit eftersom det är ett intresse vi har gemensamt.
På vägen hem somnade M i baksätet och jag och S snackade om lite allt möjligt.