lördag 10 juli 2010

Riktigt god lunch och en kvällstur till Kavála




Som vanligt blev det lite väntan och sittande på macken, men sen satte vi oss i bilen och St hoppade in och vi åkte till närmaste grannbyn för att äta lunch. K kom också dit efter en stund och jag fattade ju inte mycket av vad de snackade om men S försöker kommunicera med mig. Han vet hur det är att inte förstå eftersom han själv är invandrare från Albanien, framförallt ler han ofta mot mig och är allmänt trevlig. K har jag aldrig sett så uppåt, han är L´s kusin och ganska tystlåten och allvarlig i vanliga fall, men nu skrattade han så att han grät.

Sen åkte jag, L och S till en annan av L´s kusiner som höll på att bygga nåt sol/regnskydd nere vid havet. Killarna byggde, räkte och snackade skit och jag lade mig på stranden en stund. Det var lite stenigt att gå ned i vattnet, men sen blev det sand. Slutligen kom L och S också ned och badade och när vi torkat lite hjälpligt åkte vi hemåt men först kastade killarna lite macka i havet.

Efter en dusch och middag åkte jag och L till Kavála för att ta en drink, men istället tog vi en promenad och fotade lite nattbilder och när vi väl kom tillbaka ned till hamnen och barerna igen så var de stängda... Så vi satt en stund nere i hamnen medan myggorna festade på oss och sen åkte vi hem.



Väl hemma igen satt vi alldeles för länge och snackade på balkongen och blev myggbitna för trettioelfte gången. Mina ben ser ut som om jag har nån sorts böldpest nu för tiden. Jag äter antihistamin för att minska reaktionen, jag är lite överkänslig mot de grekiska myggen och det visste jag sedan jag var på Kreta.

Inga kommentarer: