tisdag 13 juli 2010

Fotosession på stranden och pingis på en pub







På förmiddagen åkte vi till Drama och P's kusin skulle hjälpa oss att hitta de butiker vi behövde. Jag ville ha en klänning, ett par skor, en handväska och snören och pärlor till att göra armband av. Kusinen A gjorde att vi lätt hittade det vi sökte och jag kom tillbaka med allt jag hade velat hitta och mer därtill. Jag kom hem med två klänningar, två par skor, en handväska och en massa pärlor och snören.
På eftermiddagen åkte vi till stranden och P och jag tog en promenad och fotade, killarna spelade racketboll och provade en massa solglasögon som en kompis till L kom förbi med, han är strandförsäljare. Han var rätt söt och jag och P tänkte att jag kanske skulle ta med honom hem till A som bett mig att ta hem en söt kille som kunde hjälpa henne sköta poolen också fick vi äntligen lite sol på oss efter allt regn.
På kvällen gick vi ut med P's kusin och hennes kille och några kompisar till dem. De känner en kille i Krinides som har en pub. Jag drack det mesta som ställdes framför mig trots att jag ju egentligen inte dricker alkohol. Man får ju ta sedan dit man kommer... Först tog jag en Malibu och cola och sen en Bailey's, men sen ställdes det först fram en och sedan två shotar framför mig och sen kom det en hink som vi förväntades hjälpa till med. Den hade kusinen och barägaren kukilurat ihop bakom bardisken. Sen var jag så korsögd att jag kände att jag var tvungen att testa om benen bar, så jag gick ut för att ta en cigg trots att man får röka inne på barerna i Grekland än så länge. Alla blev oroliga utom P eftersom jag berättat varför jag gick ut. Hon sa att jag ville få lite frisk luft och det var ju sant. Sen hittade jag och P ett pingisbord och började spela. Vi hann bara spela ett par minuter så kom det en kille och "tog" racketen från P med en min som undrade om det var okey. Sen spelade jag och han ett par minuter och sen tog P min racket, men efter ett par minuter tog jag tillbaka den och jag och killen spelade intensivt i säkert en timme. Det var riktigt kul och det var första gången jag spelade pingis. Fördelen med något sånt som pingis är att det inte spelar någon roll om man pratar samma språk eller inte. Killen stajlade en hel del och missade bara därför, så jag tycker nog att jag var den bättre i slutänden. Han verkade blyg, han log och skrattade vid några tillfällen men vägrade att ta ögonkontakt med mig. Sen kom han runt bordet och sa nåt och jag svarade att jag knappt kan någon Grekiska alls, då försvann han snabbt tillbaka till sin sida... Till slut kom hans kompis och hämtade honom och jag fick intrycket av att tjejerna i sällskapet tyckte att han var oartig mot dem. Strax senare gick de allihopa.
Vi gick inte långt senare, men inte förrän jag blivit "påtvingad" en shot till och jag gjorde riktigt fula miner när jag insåg att det var Tequila. Jag avskyr verkligen det mer än all annan alkohol och det vill inte säga lite. Dessutom serverades den utan salt och med en apelsinskiva till...


Jag och P kunde inte bestämma oss om vi skulle hem eller vidare, men det gjorde kusinens kille i och med att han var sur och grinig, så vi lät honom skjutsa hem oss utan att nämna att vi kanske skulle någon annanstans.










Inga kommentarer: