måndag 2 juli 2012

Sen behöver man verkligen semester



28/6 På torsdagen var det stressigt på jobbet och jag hade ett sjå att hålla tungan rätt i munnen. Mitt i allt ringer syrran och behöver bli hämtad i Rosersberg, hon och hunden är strandade där efter att verkstaden tagit hennes bil och sagt att hon inte fick köra en meter till...
Vi åkte till jobbet efter det eftersom jag hade två kollegor som väntade på mig för ett kvickt möte. En leverantör har återigen skickat grejer med sopig kvalité och nu måste vi försöka lösa problemet.
Senare på eftermiddagen körde jag hem syrran och hunden och sen åkte jag för att handla grejer till nödpackar. Det var inte mycket av grejerna som jag faktiskt fick tag i. Tepåsar i "kuvert" verkar svårt att få tag i nu för tiden bland annat. Jag tycker det är bra att man inte packar allt individuellt, men i det här fallet behöver jag dem packade så...
När jag väl kom hem var jag helt slut i huvudet och lade mig på soffan och sov en stund.
Jag smsade med min grekiska bror och det blir nog så att jag åker ner till Grekland den 18:e om jag hittar en biljett som inte skinnar mig totalt.
Till middag gjorde jag en mozzarellasallad med en massa färsk basilika och så hade jag lite rödlök i också, det brukar jag inte ha.
Jag gjorde också en potatissallad av färskpotatisen jag hade kvar i kylen. Jag hade i färska champinjoner, ruccola, strimlade sockerärter, jättekapris, tomater, lök och säkert nåt mer. Sen hade jag i salt, peppar, vinäger och olivolja, det blev sådär...
På kvällen tittade jag på Bones tills Quiz-L ringde och sen pratade vi i telefon rätt länge.
Jag målade naglarna under tiden men det nagellacket jag använde torkar väldigt långsamt så det blev inge bra alls, det blev en massa märken i det.

Inga kommentarer: