måndag 9 juli 2012

Förberedelser

4/7 På onsdagen hade jag medvind på jobbet, fick mycket gjort och leveranser jag väntat på dök upp så att jag kunde få iväg dem.
På lunchen ringde jag och bokade platser för mig och systerdottern på den guidade turen vi ville ta på Highgate Cemetery på fredagen.
Jag hämtade syrran och körde henne till bilen i Rosersberg och sen åkte jag förbi Plantagen och köpte lite blommor.
När jag kom hem visade det sig att de hunnit bli klara med allt utom själva grävandet på min tomt för fiberkabeln. Dagen innan hade jag och grannarna fått parkera på gräsplätten mittemot mitt hus eftersom alla våra uppfarter var uppgrävda. Men nu var det igenfyllt och till och med sopat runt.
Jag diskade upp och städade undan lite och sen fixade jag naglarna, sen planterade jag blommorna jag hade köpt. Låt oss hoppas att de klarar sig en vecka utan mig nu.
Och sen satte jag igång med att packa redan före midnatt, det ni!
Jag tittade lite på Bones och sen gick jag och lade mig. Men lagen och alltings jävlighet kom och förstörde allt så jag kunde inte somna fast jag för en gångs skulle packat i ganska god tid och jag somnade inte förrän vid 4.30 ungefär...

1 kommentar:

Anna sa...

Fixa naglarna innan du plantera blommorna. Jag antar att du använde handskar..