torsdag 3 februari 2011

Värda dina pengar?

Även på onsdagen var det väldigt stressigt på jobbet även om det var hanterbart på ett annat sätt än på tisdagen. Mitt i alltihop hängde jag med kollegorna ut på lunch trots att jag tagit med mig lunchlåda... hoppsan och jag som har helt fullt i frysen hemma redan. Jag lägger ju undan portion efter portion istället för att äta resterna. Det är ju inte så kul att äta samma sak flera dagar i rad. Så nu har jag matlådan jag skulle ätit på lunchen och en ny matlåda med resterna från lunchen jag åt istället...

Jag blev kvar på jobbet längre än det var tänkt och då ringde syrran och undrade om jag glömt bort henne. Jo, det måste jag erkänna att jag gjort i stressen, tanken var att jag skulle komma hem till henne och vi skulle fila på en motion till Svenska Fjordhästföreningen. Den var egentligen klar men vi skulle fila på språket så att risken för feltolkningar blir så liten som möjligt.
Jag åkte först ned till Ica Kvantum för att äntligen hämta mitt paket på "posten" där, då visade det sig att det var på den andra Ica butiken jag skulle hämta den, jag som fick ett brev att alla mina paket från och med januari någonting skulle hämtas på Kvantum oavsett vad som stod på aviseringen... Tydligen inte det här paketet i alla fall.
Jag handlade mjölk, gurka, sushiris, soya, edamame, rökt skinka och lax och åkte sen hem till syrran där jag dök upp runt 17.30. Vi satte oss och försökte skriva och om jag var i nån tankebana och hon sa ett knyst så tappade jag tanken helt och kom av mig, då erbjöd hon mig kaffe först för att jag skulle varva ned, men jag var så stressad att jag bara ville bli klar och åka hem. Stressen gör mig korkad! Medan vi satt och skrev tuggade Turre i sig en färsk grisknorr som syrran gav honom, det gick på knappt 5 minuter tror jag, tydligen helt försvinnande gott...
blärk...

Slutligen hade vi i alla fall fått ihop en bra motion med tydligt språk och mening. Då åkte jag hem, packade upp varorna och matade djuren och sen lade jag mig att vila en stund efter att ha tänt i kaminen. Jag somnade en kort stund och blev sedan väckt av Amnesty som ville ha några påskrifter för några protestlistor. Det finns ju en anledning till att jag är medlem i Amnesty, så visst gick jag med på det. Ni som inte är medlemmar i Amnesty, ta gärna en titt på vad de utför för arbete och om ni tycker att det låter vettigt, stöd dem! Medlemsskap kostar från 240:-/år och uppåt så långt man vill, själv betalar jag just nu 360:-/år.

Sen gick jag upp och satte igång en maskin tvätt och fixade med lite allt möjligt och chattade lite på Facebook. Sen slötittade jag på första X-Men och sen The Terminal och pratade med Ju i telefon i 1-2 timmar.
Jag gillar både X-Men och The Terminal, de är lättsmälta och kräver inget engagemang.

Inga kommentarer: