onsdag 16 februari 2011

Middag och Dolly

Det var en väldigt vanligt dag på jobbet, inget särskilt hände, bara en massa rutinarbete. När jag kom hem var jag ändå helt utsliten och var tvungen att lägga mig ned i en halvtimme och bara vila. Sen plockade jag undan lite och diskade, men det var inte särskilt rörigt egentligen. Jag hoppade sen in i duschen och påbörjade middagen, jag skulle ha en kompis över på middag nämligen. P dök upp lite tidigare än väntat men hade inga problem med att vänta på maten och hjälpte dessutom till att riva parmesanen till risotton han hade önskat till middag.
Sen gjorde jag en risotto med trattkantareller, de sista jag hade i frysen och färsk grön sparris. Till det åt vi några stekta tigerräkor. Sen flöt vi ut i soffan med alla värmeljusen tända och eftersom det äntligen började bli lite varmare i huset så hamnade vi i risottokoma och bara stirrade ut i luften medan vi klappade katten och hunden som lagt sig på varsin mage. Sen ringde L från Gambia och B var också på tråden, de undrade om jag skulle komma ned och då kändes det verkligen som om jag ville det. Jag känner mig lätt lite oönskad och när någon då visar att det inte är så, då blir jag så himla glad. Kanske är det lätt hänt att det blir så om man varit utfryst och mobbad i skolan? Alltså bestämde jag med dem att jag kommer ned om jag hittar en biljett. Om jag bara fick en flygstol var jag välkommen att bo i deras extrarum.
Sen åkte P hem och jag satte mig och tittade på film, det blev Värsta Familjen och den var väl sådär då... Lite töntig och menlös men ändå lite söt. Jag köpte också biljetter till Dolly Partons konsert i Globen den 27 augusti åt mig och brudarna. Jag hade försökt få ihop alla svar redan på morgonen men av olika anledningar fick jag svar först på eftermiddagen av en av dem, så det blev inte alls så bra biljetter som jag hittade på morgonen när de släpptes. Men hellre gott sällskap än riktigt bra platser! Dessutom var jag ju själv upptagen en stund då jag fått svar, så det var till viss del mitt eget fel också.

Inga kommentarer: