tisdag 1 februari 2011

Mysig quiz-måndag

På måndagskvällen var det åter dags för quiz, den här gången med laget som låter mig vara med när mitt lag inte spelar. Före quizzet mötte jag upp för middag med C som ska flytta tillbaka till Irland på fredag, det var sista chansen att träffas innan hon åker hem. Vi hade trevligt och hon berättade bland annat om sin Australienresa över jul och nyår och vi lovade varandra att hälsa på. Vi satt tillsammans med laget jag skulle spela med och vi pratade allihopa. När vi stod utanför och rökte förundrades C över den svengelska lunchmenyn som hon inte förstod mycket av. Det är så kul, de serverar till exempel Wallenbergare med mash, salad and lingonsylt, såna saker låter rätt kul.
Sen var det som sagt dags för quiz, den här gången hade laget till och frågat per sms om jag ville vara med och det var ju trevligt och snällt av dem. För en gångs skull var jag också till nytta. När jag spelar med mitt lag är det jag som skriver frågorna och svaren och plötsligt står hjärnan helt stilla, jag kan varken stava eller svara på frågorna. Det visade sig vara mycket enklare att få hjärnan att fungera när man kan koncentrera sig ordentligt. Jag kunde faktiskt svaret på flera frågor och dessutom på 2-3 stycken som ingen annan kunde. I lyckades till och med vinna en bonusfråga och med tanke på att vissa av lagen lägger i 20 lappar per person så är sannolikheten ganska liten att vinna. Det är nästan alltid personer från ett och samma lag som vinner. I vann i alla fall en påse Twix som han bjöd alla i laget på. Puben var som alltid på quizmåndag helt proppfull och det var lite svårt att ta sig fram, men det är rätt trevligt också.













Inga kommentarer: