tisdag 15 februari 2011

Quizsällskap

Det var rent lidande att ta sig till jobbet på måndagen, det var runt -18 och det sevd i händerna när jag greppade ratten. Bilen var lite kinkig men startade så småningom. Det gjorde den dessvärre inte när jag skulle åka hem på eftermiddagen... Det är ju helt orimligt det här, man kan ju inte ha en bil som inte startar om det är mer än -10. Dessutom är det en 2005:a, så det är ju inte så att den är lastgammal. Jag undrar om det är något man kan göra nåt åt eller inte? Fordverkstaden i Märsta tyckte att jag skulle bärga den upp till dem, men det vete sjutton om jag känner för... det kostar säkert en massa pengar och eftersom jag har en snäll mamma som låter mig låna hennes bil så väntar jag nog hellre tills den går att strarta och sen köra dit den. Men egentligen hade jag trott att servicen skulle lösa problemet, de skulle ju byta tändstift bland annat. Nå efter att ha försökt att starta min bil med kablar mellan min bil och pappas så gav vi upp och han körde mig hem till dem där jag fick ta mammas bil hem. Sen åkte jag hem och tog det lugnt ett tag och sen var det dags att hämta systerdottern L som skulle hänga med på quiz. Eftersom det var så kallt hade min syrra gått med på att passa Turre så att han slapp sitta i bilen, så L hämtade honom i bilen och sprang in med honom medan jag pratade med kompisen P i telefon. Sen kom vi iväg och var framme vid 19.15 ungefär, den här veckan var det återigen dags att spela med B och P's lag och vi blev 6 personer trots att det var Alla Hjjrtans Dag. Själv hade jag gjort små påsar med gelé- och chokladhjärtan till L, B och till 3 av killarna i personalen.
Första omgången på quizzet kändes riktigt bra och det visade sig senare att vi var ett av två lag med 21 poäng på första omgången. Tyvärr höll vi inte för trycket och i andra omgången slutade vi på bara 13 poäng, men det visade sig inte alls vara så dåligt som vi trodde att det var, poängen låg generellt rätt lågt så det måste ha varit fler än vi som tyckte att det var svårt. Dessutom hade vi varit och sniffat på rätt svar på flera av frågorna och sen svarat fel, så hade vi bara lyckats välja rätt så hade det gått bättre.
L tyckte att det var rätt kul och sa att hon kunde tänka sig att hänga på fler gånger. Vi kom hem vid 23.45 ungefär och då var det -22 grader hemma hos mig och 9,7 inomhus... Men det är ju ingen idé som sagt att elda vid den tiden på dygnet så jag klädde på mig pyjamas, morgonrock och filt och åt lite edamame och såg Prinsen & Jag under tiden, sen lade jag mig i sängen med värmemadrassen på och somnade gott efter en stund. Prinsen & Jag var en hellöjlig collegefilm, men jag gillar faktiskt såna ibland, så det var inte så tokigt att slötitta på. Dessutom är jag lite förtjust i Julia Stiles, vart har hon tagit vägen förresten?

Inga kommentarer: